حجت‌الاسلام فاضل‌میبدی در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

تشکیل کمیته نظارتی برای اجرای سیاست‌های کلی انتخابات

۱۳۹۵/۰۷/۳۰ - ۰۹:۴۲:۴۹
کد خبر: ۴۷۱۷۶۱
تشکیل کمیته نظارتی برای اجرای سیاست‌های کلی انتخابات
میبدی گفت: کمیته ای با هدف ضمانت اجرایی تخطی از اصول انتخاباتی تشکیل شود. نمود ظاهری تعیین چهارچوب انتخاباتی زمانی دیده می‌شود که در قالب قانون به صورت مصوب از سوی مجلس ابلاغ شده و زیر نظر یک کمیته اجرا شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره ابلاغ سیاست های انتخاباتی از سوی مقام معظم رهبری و تاکید بر جلوگری از ورود نیروهای مسلح به انتخابات گفت: دخالت نکردن نیرو‌های مسلح در انتخابات کشور، از تاکیدات مهم امام خمینی (ره) در آغاز انقلاب بود. امری که شاید چندسالی است از سوی برخی زیرپا گذاشته می‌شود در حالی که  در چند ماده قانون مدون وظیفه نیروهای مسلح  صریحا ذکر شده است. انتظار می‌رود، حفظ کشور در برابر تهاجمات به عنوان  عملکرد اصلی این نیرو‌ها دیده شود و از حضور آن‌ها در صحنه‌های سیاسی و انتخاباتی جلوگیری شود.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره بر اینکه "تاکید اخیر مقام معظم رهبری بر گستره عملکرد نیروهای مسلح در زمان بسیار درستی انجام شد" ادامه داد:  نکته‌ی حائز اهمیت، چگونگی نظارت بر نیروهای مسلح جهت خارج نشدن از این مهم است. این افراد در قالب ارتش، سپاه و بسیج باید طی سازوکاری  ملزم شوند وارد حریم سیاست و به خصوص انتخابات نشوند.

او ادامه داد: اجرای این فرمایش امام (ره) و رهبری نیازمند تشکیل یک کمیته نظارتی است. در روند انتخابات بسیاری به صورت مخفیانه و یا علنی از سوی برخی از نیروهای مسلح تخریب و یا حمایت می‌شوند که باید جلوی این دخالت گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه "در کنار حمایت های غیرقانونی از کاندیداهای انتخاباتی، بحث شفافیت مالی آن ها برای ورود به انتخابات و تبلیغات نیز مطرح است" تصریح کرد: ممکن است  برای ورود به انتخابات از منابع دولتی استفاده شود و گاهی در حاشیه انتخابات  نیز اختلاس و پولشویی صورت گیرد. اگر قرار باشد افراد بدون توجیه منابع مالی خود وارد صحنه رقابت شوند برنده، دارایی های این افراد است و صلاحیتشان ملاک قرار نخواهد گرفت و این اتفاق ها به دنبال انجام انتخابات به عنوان یک رخداد ملی بسیار ناشایست است.

میبدی در خاتمه با بیان اینکه "پیگیری چنین مواردی، نیازمند تشکیل یک کمیته نظارتی  است" گفت: پیشنهاد می‌شود کمیته ای با هدف ضمانت اجرایی تخطی از اصول انتخاباتی  تشکیل شود. نمود ظاهری تعیین چهارچوب انتخاباتی زمانی دیده می‌شود که در قالب قانون به صورت مصوب از سوی مجلس ابلاغ شده و زیر نظر یک کمیته اجرا شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز