رشد ۲۹۵ واحدی شاخص کل بورس

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۱۵:۵۳:۳۴
کد خبر: ۴۷۲۴۶۲
رشد ۲۹۵ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بورس در حالی در نخستین روز آبان ماه با 295 واحد رشد به 78 هزار و 387 واحد رسید که نمادهای پالایشگاهی سهم اصلی را در رشد امروز (شنبه) شاخص، بازی کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در معاملات امروز 821 میلیون و 288 هزار سهم و حق تقدم به ارزش بیش از سه هزار و 84 میلیارد ریال در 69 هزار و 710 نوبت خرید و فروش شد.

روند مثبتی که در نمادهای پالایشگاهی پس از توافق فریز نفتی و افزایش قیمت نفت شکل گرفت، همچنان ادامه دارد؛ به طوری که نمادهای این گروه، شاخص را تقویت کرد و بالا برد.

در معاملات امروز نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، شبریز (پالایش نفت تبریز)، همراه (همراه اول) و فولاد (فولاد مبارکه) با رشد خود تاثیر مثبت بر شاخص داشت اما نمادهای پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) و خودرو (ایران خودرو) تاثیر منفی بر شاخص برجای گذاشت.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز، از رشد دسته جمعی آنها حکایت داشت.

بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 104 واحد، شاخص کل (هم وزن) 80 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 64 واحد، شاخص آزاد شناور 264 واحد، شاخص بازار اول 230 واحد و شاخص بازار دوم 508 واحد رشد کرد.

حق تقدم سیمان شرق، حق تقدم گروه صنایع بهشهر ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، آسان پرداخت پرشین و صنایع شیمیایی سینا در معاملات امروز از بیشترین رشد قیمت و در برابر کارت اعتباری ایران کیش، ماشین سازی نیرومحرکه، صنایع لاستیکی سهند و سیمان شاهرود نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز