فریدون مجلسی در گفت‌وگو با برنا:

تغییر کابینه یک‌ قدم در ارتقای عملکرد دولت است

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۰۹:۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۷۳۴۴۴
تغییر کابینه یک‌ قدم در ارتقای عملکرد دولت است
تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: رییس‌جمهوری ریاست سه وزارتخانه ای که عملکرد نسبتا خوبی داشتند را برای ارتقای سطح کیفیت کاری عوض کرد. اما جالب این است که با جابه جایی های اخیر همچنان انتقادها به دولت ادامه دارد و مخالفان به اسم انتقاد، سعی در تخریب دارند.

 فریدون مجلسی دیپلمات پیشین کشور و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌ و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره تحولات اخیر توسط دولت با عنوان "ترمیم‌کابینه" گفت: اولین شعار انتخاباتی دولت تدبیر و امید از بین بردن تحریم ها در سایه صلح جهانی و مراودات بین‌‌المللی بود. آقای  روحانی  با استفاده از دانش بین‌‍ المللی و به کار گیری افراد مجرب در مذاکرات، توانست ایران را از انزوا خارج و تحریم سیاسی-اقتصادی جهانی را از بین ببرد و چهره صلح‌طلب کشور را به جهان معرفی کند.

 او ادامه داد: در کنار تحریم که بزرگ‌ترین بحران کشور محسوب می‌شد، ما با معضلاتی در حوزه داخلی روبه‌رو بودیم، همچنین چند دستگی و نبود صدای واحد در نهادهای حکومتی یک مانع بزرگ برای پیشرفت کشور محسوب می‌شد.

مجلسی بااشاره به هجمه به دولت یازدهم بیان کرد: در موقعیت‌های مختلف شاهد بودیم، انتقاد جای خود را به  هجمه و حتی توهین داد و  از آنجاییکه افراط‌گرایی و خشونت در  دولت یازدهم وجود نداشت برخورد خشن و قاطعی با این افراد صورت نگرفت و در نهایت از آزادی بیان سوء استفاده شد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه "در کنار هجمه‌های وارد شده، آقای روحانی به انتقادهای درست احترام گذاشت و یک تصمیم جدی برای کابینه‌اش گرفت" گفت: رییس‌جمهوری ریاست سه وزارتخانه ای که عملکرد نسبتا خوبی داشتند را برای ارتقای سطح کیفیت کاری عوض کرد. اما جالب این است که با جابه جایی های اخیر همچنان انتقادها به دولت ادامه دارد و مخالفان به اسم  انتقاد، سعی در تخریب دارند.

مجلسی در خاتمه با بیان اینکه "سه وزارت‌خانه مذکور که روسای آن‌ها تغییر کرده‌ از ستون‌های اصلی دولت هستند" گفت: با به کارگیری وزرای جدید می‌توان عرصه فرهنگ، ورزش و جوانان و فرهنگیان را بهتر از گذشته مدیریت کرد. خوشبختانه وزرای پیشنهادی معرفی شده به مجلس، افراد مجربی هستند و از سابقه کاری خوبی برخوردارند. امیدواریم مجلس دهم با تحولاتی که در آن نسبت به مجلس قبلی رخ داده است از ورود این افراد استقبال کند.                               

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز