آیت ‌الله مکارم شیرازی:

راهپیمایی روز اربعین نشان دهنده عظمت شیعه است

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۰۹:۰۵:۲۶
کد خبر: ۴۷۳۶۷۳
آیت ‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حضور برخی افراد بدون گذرنامه در مرز گفت: این افراد به مرزها می روند و فشار می آورند تا بدون ویزا و گذرنامه وارد عراق شوند که این کار درست نیست و این افراد سفرشان حلال نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اهمیت زیارت اربعین گفت: این موضوع بسیار مهمی است و به عنوان یک سرمایه بزرگ به شمار می رود.

وی عنوان داشت: این راهپیمایی عظیم مردم در روز اربعین به صورت خودجوش بود و هیچ گروهی نیز برای آن تبلیغ نکرد و این زیارت نشان دهنده عظمت شیعه در جهان است.

این مرجع تقلید با اشاره به تلاش دشمنان برای خاموش نگه داشتن زیارت اربعین در رسانه ها گفت: دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند این حرکت عظیم در دنیا پخش خواهد شد و گستردگی حضور مردم را دنیا خواهد شد.

آیت ‌الله مکارم شیرازی گفت: این حضور پرشور مردم پاسخ دندان شکنی به تکفیری است و باید همواره از سرمایه زیارت اربعین استفاده کرده و البته این را نیز باید بدانیم که دشمن به دنبال ایجاد اختلال در این حرکت عظیم است.

وی گفت: دشمنان همواره برای خدشه دار کردن این حرکت عظیم تلاش می کنند و باید مسئولان مراقب بوده و نقشه های دشمن را در این زمینه پیگیری کرده و از آسیب ها جلوگیری کنند.

این مرجع تقلید گفت: سالانه شاهد حضور گسترده مردم در زیارت اربعین هستیم که برکت خون امام حسین(ع) و نورانیت مکتب اهل بیت(ع) این اجتماع به صورت خود جوش صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: باید از این اجتماع استفاده فرهنگی کرد چرا که افرادی که به این برنامه می آیند روحشان آماده پذیرش است و باید استفاده کنیم.

آیت ‌الله مکارم شیرازی گفت: باید همگان و به ویژه مداحان مراقب باشیم که در خصوص زیارت اربعین مطالب غلو آمیز بیان نکنیم و بهانه به دست دشمن ندهیم.

وی گفت: در این ایام باید نهایت استفاده را کرده و به موضوع نماز پرداخته شود و باید بیان شود که نماز نباید در هیچ حالی رها شود و یا اینکه حجاب کمرنگ شود.

این مرجع تقلید گفت: در طول مسیر حتما افراد ناتوان حضور دارند که باید مراقب آنها نیز بود و به ویژه مراعات حال کودکان را کرد.

آیت ‌الله مکارم شیرازی گفت: باید نهایت احترام را به حاکمیت دولت و مردم عراق داشته باشیم و مردم ایران در آن کشور مهمان هستند و دستورات حاکمیت عراق را اجرایی کنند.

وی با اشاره به حضور برخی افراد بدون گذرنامه در لب مرز گفت: این افراد به مرزها می روند و فشار می آورند تا بدون ویزا و گذرنامه وارد عراق شوند که این کار درست نیست و این افراد سفرشان حلال نبوده و باید نمازشان را صحیح بخوانند.

این مرجع تقلید گفت: باید از گفتن شعارهایی که موجب اهانت به مذاهب دیگر می شود خودداری کنیم، باید بدانیم که در روز اربعین اهل سنت هم به کربلا می آیند و نباید به کسی توهین شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: رسانه ها و به ویژه رسانه ملی باید در اطلاع رسانی زیارت اربعین تلاش داشته باشد و شبکه ها و به ویژه شبکه های برون مرزی به این امر بپردازند.

وی با اشاره به مدیریت زائران اربعین گفت: در سال‌های اخیر برنامه زیارت اربعین به‌صورت منظم برگزار شد و مدیریت 20 میلیون زائر در زیارت اربعین بهتر از مدیریت 3 میلیون حاجی توسط آل سعود بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز