نخست وزیر عراق:

اجازه نمی‌دهیم عراق اشغال شود

۱۳۹۵/۰۸/۰۵ - ۰۹:۵۰:۲۰
کد خبر: ۴۷۴۲۴۱
اجازه نمی‌دهیم عراق اشغال شود
نخست وزیر عراق با درخواست برای خروج نظامیان ترکیه از این کشور تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم عراق اشغال شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا؛شامگاه سه شنبه بار دیگر خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک کشورش شد و گفت: نظامیان ترکیه تصور نکنند که عراق تفریحگاه آنان است.

العبادی گفت : ورود غیرقانونی نظامیان ترکیه به خاک عراق در جلسه هیئت دولت بررسی شد، و ما از اینکه روابط آنکارا و بغداد تیره شده است متأسفیم، ولی اجازه نخواهیم داد که خاک عراق اشغال شود.

وی در خصوص عملیات آزادسازی موصل گفت که این عملیات همچنان به خوبی و سرعت پیش می رود، و تلاش می‌شود که هنگام اجرای این عملیات، مردم را از شهرها خارج کنیم.

العبادی اظهار داشت: نیروهای مسلح و کمیته های امور آوارگان با همدیگر همکاری می کنند و ما توانسته ایم غذا و سوخت را به دست خانواده های آواره در مناطق آزادشده برسانیم .

العبادی افزود: ائتلاف بین المللی از توانایی ارتش در مبارزه با داعش حیرت کرده است، و ما باید همچنان به آموزش نیروهای مسلح و بازسازی نهادهای امنیتی به دور از هر گونه حزب و باند بازی بپردازیم و مسئولان رده های کشوری و لشکری نیز فقط باید براساس شایسته سالاری تعیین شوند.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی از هیچ تلاشی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای مسلح دریغ نمی کند و دستگاه های ذیربط باید متوجه قضیه تلاش مذبوحانۀ تروریست ها برای برهم زدن امنیت داخلی و ایجاد فتنه و آشوب باشند.

العبادی برخی از شخصیت های سیاسی را بلندگوی داعش خواند و گفت: جای تعجب است که برخی از سیاستمداران آنچه را که داعش می گوید ، بازگو می کنند در حالیکه سیاستمداران و اصحاب رسانه باید از هر گونه رفتار و گفتاری که به تروریسم در دست یابی به اهدافش کمک می کند ، اجتناب کنند.  

العبادی اظهار داشت: راهبرد آیندۀ ما در قضیه مناطق آزادشده اینست که نیروهای ارتش را از این مناطق خارج کنیم و خوشبختانه رابطه مردم و نیروهای مسلح از چند وقت پیش بهتر شده است. ما همچنان بر لزوم تداوم همزیستی مسالمت آمیز در کشور تأکید می کنیم ولی این امر نباید ما را از مجازات عوامل داعش بازدارد.

العبادی گفت: گزارش های اطلاعاتی نشان می دهد که قضیه نقل و انتقال افراد از سوریه به موصل صحت ندارد.

 

نظر شما
نظرات
حاج اسد نجاری
|
-
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
0
مشکل عراق الان دو دستگی که عربستان سعودی و ترکیه و شیوخ بی کفایت جنوبی خلیج فارس در عراق القا میکنند هست . انهائی که در عراق دست به این دو دستگی میزنند یا نا اگاه هستند یا خائن به ملت عراق ؟؟ از این دوحال خارج نیست .کسانیکه سنگ اهل سنت عراق را به سینه میزنند و اشک تمساح میریزند زمان انجام جنایات داعش در کل عراق کجا بودند زمانیکه کل عراق در معرض اشغال داعش بود کجابودند؟؟ من دیروز وپریروز سخنان تجمعات بیداری اسلامی در بغداد و فردای انروز تجمع اهل سنت عراق وسخنان انها را گوش میکردم همه انها به اتفاق برای ازاد عراق و جلوگر از تجزیه عراق بود خصوصا شیخ مهدی نماینده اهل سنت و خانه فتوی عراق گفت خودمان مملکت را به این روز انداختیم و باید کمک کنیم تا عراق ازادشود و نباید کشور ما تجزیه شود و دوستی و محبت و همبستگی ما بین سنی و شیعه را خواستار شد .
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز