سبحانی نیا در گفت و گو با برنا:

حمایت‌های آمریکا عامل عضویت عربستان در شورای حقوق بشر شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۹:۲۹:۵۹
کد خبر: ۴۷۵۸۸۷
حمایت‌های آمریکا عامل عضویت عربستان در شورای حقوق بشر شد
نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حمایت های آمریکا و دلار های عربی نبود، عربستان هیچگاه عضو شورای حقوق بشر نمی‌شد.

«حسین سبحانی نیا» نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره عضویت عربستان در شورای حقوق بشر گفت: بر کسی پوشیده نیست که آرای واقعی به صندوق انداخته نشده است. عربستان سابقه خرید رأی دارد آن هم بواسطه خرج های هنگفتی که ساله هاست در منطقه انجام می دهد.

او خاطر نشان کرد: این خرج ها در حالی صورت می گیرد که عربستان درگیر جنگ فرمایشی در  یمن است. همین امر باعث شده اقتصاد در این کشور با مشکلات فراوانی رو به رو شود، اما در عین حال  دست از خریدن رأی برای حضور در محافل بین المللی بر نمی دارد.

وی در ادامه افزود: سوال اینجاست، عربستان امروز حقوق بشر را نقض می کند و جنایت های بسیاری در یمن و سوریه انجام می دهد، مجلس غزا و عروسی هم برایش فرقی نمی کند بنابراین چگونه می‌تواند عضو شورای حقوق بشر باشد؟

سبحانی نیا ادامه داد: لابی های آمریکا در منطقه باعث شده که دست عربستان برای جنگ افروزی و جنایت باز باشد و هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد. نقض حقوق بشر از سوی عربستان پنهان و آشکار صورت می گیرد ولی به واسطه حمایت های ایالات متحده و اسرائیل کشوری حق اعتراض ندارد.

او با اشاره به رای نیاوردن عراق در بین کشورهای حاضر در شورای حقوق بشر گفت: بعد از رأی این سوال مطرح شد چرا کشوری مانند عراق در بین آنها نیست؟پاسخ آن بسیار روشن است کشورهای قدرتمند منطقه و همسو با عربستان نمی گذارند عراق که از دایره نفوذشان خارج شده در جمع آنان قرار گیرد و دارای حق رأی باشد.

او درباره حضور نداشتن ایران در شورای حقوق بشر نیز گفت: حضور نداشتن ایران به ضرر کشورهایی است که مورد ظلم و ستم قرار می گیرند، زیرا کشور ما همیشه مدافع حقوق بشر بوده و صدای مظلومان را به گوش جهانیان رسانده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز