حجم تجاری ۲۰۰ میلیون دلاری ایران و بلژیک طی ۶ ماهه امسال

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۴:۲۷:۳۶
کد خبر: ۴۷۶۴۷۴
حجم تجاری ۲۰۰ میلیون دلاری ایران و بلژیک طی ۶ ماهه امسال
مدیرکل دفتر امور نمایندگی ها و رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران حجم تجاری دو کشور ایران و بلژیک را طی شش ماهه نخست سال جاری 200 میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، رضا عباسقلی مدیرکل دفتر امور نمایندگی ها و رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران  برجام را فصل جدیدی از روابط اقتصادی و تجاری ایران با دنیا دانست و گفت: اتحادیه اروپا به عنوان یکی از بلوک های منطقه ای توجه خاصی به روابط اقتصادی با ایران دارد.

وی همچنین از سفر «گرت بورژوا» نخست‌وزیر ایالت فلاندر بلژیک د ر راس یک هیئت 15 نفری بخش دولتی و یک هیئت 200 نفری بخش خصوصی به ایران خبرداد و اظهارداشت: این هیئت بلژیکی در زمینه ها تجهیزات و خدمات نفت، گاز، پتروشیمی، خودروهای سنگین، قطعات خودرو، خدمات مشاوره ای، مدیریت منابع انسانی، حمل و نقل، ساختمان، دکوراسیون داخلی، کفپوش و منسوجات، دارویی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، فناوری اطلاعات، صنایع غذایی و تجهیزات صنعتی به ایران سفر کرده است.

مدیرکل دفتر امور نمایندگی ها و رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از برگزار همایش بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی ایران و بلژیک در کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر این یادداشت تفاهمی بین سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان توسعه تجارت ایالت فلاندر، والونی و بروکسل بلژیک به امضاء رسید.

وی افزود: این دو ساز مان در زمینه اعزام پذیرش هیئت های تجاری، امور نمایشگاهی، مطالعات و تحقیقات بازار، فعالیت های تشویقی در راستای توسعه همکاری های صادراتی و سرمایه گذاری، اطلاع رسانی در خصوص توانمندی های صادراتی دو کشور و غیره با هم به توافق رسیدند.

عباسقلی در ادامه اظهار امیدواری کرد که از طریق ایجاد ارتباطات قوی تر بین بخش های خصوصی دو کشور حجم تجاری دو کشور به 400 میلیون دلار ارتقا پیدا کند البته ناگفته نماند حجم تجاری دو کشور ایران و بلژیک طی شش ماهه نخست سال جاری 200 میلیون دلار بوده است.

وی اقلام صادر ات ایران به بلژیک را آهن، فولاد، پلی اتیلن، متانول، پسته و انگور عنوان کرد و افزود: توسعه تجارت خارجی نیازمند برنامه ریزی، رفع موانع، معرفی فرصت های صادراتی، اطلاع رسانی و تبلیغات هدفمند و غیره است.

به گزارش برنا، به نقل از رادیو اقتصاد مدیرکل دفتر امور نمایندگی ها و رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران یادآورشد: صادرات غیر نفتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه را بهبود بخشیده و موجب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور می‌شود و همچنین ضریب تاثیرپذیری کشور از تحولات سیاسی و اقتصادی جهانی که بواسطه تکیه بر اقتصاد نفتی بوجود می‌آید را کاهش می‌دهد.

گفتنی است؛ برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 11 به مدت 55 دقیقه با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو اقتصاد مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز