هیات دولت برای جبران خسارات حوادث غیرمترقبه ۱۸ استان اعتبار اختصاص داد

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۴:۳۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۷۷۶۱
هیات دولت برای جبران خسارات حوادث غیرمترقبه ۱۸ استان اعتبار اختصاص داد
هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ، با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران، بازسازی زیربنایی و اقدامات پیشگیرانه در 18 استان موافقت کرد.

به گزارش گروه دولت خبرگزاری برنا، در این جلسه، هیأت وزیران با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای جبران خسارات و بازسازی تأسیسات زیربنایی و سایر بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل، حوادث غیرمترقبه و اقدامات پیشگیرانه در استان‌های قم، خراسان جنوبی، فارس، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، البرز، لرستان، یزد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، قزوین، خراسان رضوی، زنجان، اردبیل و کردستان موافقت کرد.

همچنین 10 میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های تشخیص نوبت DNA، 50 میلیارد برای خرید تجهیزات جهت اتهام تفحص پیکرهای مطهر شهدای جنگ تحمیلی باقیمانده در خاک عراق در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و کمیته جستجوی مفقودین قرار خواهد گرفت.

هیأت دولت در ادامه با اختصاص 70 میلیارد ریال اعتبار برای بیمه اماکن مسکونی و لوازم خانگی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در مقابله با حوادث احتمالی به کمیته امداد موافقت کرد و همچنین 40 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری، کنترل و مقابله با حریق جنگل‌ها و مراتع و مراتع در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور قرار داد.

هیأت وزیران همچنین به منظور توسعه صادرات کشمش، با تعیین حقوق ورودی کشمش و اختصاص یارانه صادراتی به آن موافقت کرد.

به موجب این مصوبه، به ازای صادرات یک کیلوگرم کشمش، حقوق ورودی یک کیلوگرم موز معادل 5 درصد ارزش گمرکی تعیین می‌شود.

همچنین هیأت وزیران با اختصاص مبلغ دو هزار ریال یارانه صادراتی به ازای صادرات هر کیلو کشمش موافقت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز