پارلمان افغانستان تصمیم گرفت؛

۱۷ وزیر استیضاح می شوند

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۱۵:۳۲:۴۰
کد خبر: ۴۷۷۸۰۹
۱۷ وزیر استیضاح می شوند
نمایندگان پارلمان افغانستان در نشست امروز این مجلس تصمیم گرفتند، وزرایی را استیضاح کنند که کمتر از ۷۰ درصد بودجه توسعه‌ای خود را مصرف کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا؛ پارلمان افغانستان در نشست علنی امروز خود تصمیم گرفته تا وزرایی که نتوانستند 70 درصد بودجه توسعه‌ای وزارتخانه‌ خود را مصرف کنند، استیضاح کند.

پارلمان افغانستان همچنین پس از ارائه گزارش کمیسیون بازرسی مرکزی این مجلس، گزارش قطعیه (صورتحساب سالانه مالی دولت) مالی 1394 را با اکثریت آرا رد کرد.

«اسدالله سعادتی» عضو کمیسیون بازرسی مرکزی پارلمان افغانستان، گفت: براساس دستور پارلمان افغانستان، دو جلسه مشترک برای بررسی قطعیه سال 1394 برگزار شد که بنا به تصمیم‌های اتخاذ شده، وزیرانی که کمتر از 50 درصد از بودجه توسعه‌ای را به مصرف نرسانده‌اند، باید استیضاح شوند.

وی افزود: به جز کمیسیون امور تقنین که 70 درصد سقف برای استیضاح پیشنهاد کرده است، سایر کمیسیون‌ها با 50 درصد موافقت کردند.

سرانجام پس از بحث‌های طولانی نمایندگان پارلمان افغانستان، اکثر اعضای این مجلس رأی دادند که وزیرانی که کمتر از 70 درصد بودجه توسعه‌ای‌ خود را مصرف کرده‌اند، استیضاح شوند.

براساس گزارش بازرسی مرکزی پارلمان افغانستان، میزان مصرف بودجه حدود 17 وزارت‌خانه از جمله ریاست امنیت ملی این کشور کمتر از 70 درصد است.

براین اساس، وزرای بهداشت، کشاورزی و دامداری، امور خارجه، امور مرزها و قبایل، دارایی، اقتصاد، امور مهاجرین، مبارزه با مواد مخدر، مخابرات و فناوری اطلاعات، اطلاعات و فرهنگ، شهرسازی، دادگستری، کار و امور اجتماعی، فواید عامه، حمل و نقل، آموزش و پرورش، تحصیلات عالی و رئیس امنیت ملی افغانستان استیضاح خواهند شد.

وزارت‌ زنان، وزارت دولت در امور پارلمانی، وزارت کشور، حج و اوقاف، معادن و توسعه روستاها از جمله وزارت‌خانه‌هایی بودند که بیش از 70 درصد بودجه توسعه‌ای‌ خود را مصرف کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز