رئیس مجلس در دیدار جمعی از نمایندگان پارلمان تونس:

گسترش تروریسم، سیاست رژیم صهیونیستی برای تضعیف توان امت اسلامی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۵:۰۸:۲۸
کد خبر: ۴۷۹۲۸۲
گسترش تروریسم، سیاست رژیم صهیونیستی برای تضعیف توان امت اسلامی است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تداوم بحران های کنونی و گسترش گروه های تروریستی از سیاست های رژیم صهیونیستی برای تضعیف توان امت اسلامی می باشد که هوشیاری و فهم درست کشورهای اسلامی می تواند به خاتمه دادن به این بحران ها کمک کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جمعی از نمایندگان پارلمان تونس امروز (یکشنبه 16 آبان ماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور گفت: بعد از انقلاب مردم تونس فرصت های فراوانی در عرصه های مختلف ایجاد شده و توسعه مراودات فرهنگی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و تونس می تواند به آشنایی هر چه بیشتر مردم دو کشور از ظرفیت های یکدیگر منجر گردد.

وی در همین بخش بر ارتقاء سطح ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز تأسف از بحران های اخیر در منطقه و کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: تداوم بحران های کنونی و گسترش گروه های تروریستی از سیاست های رژیم صهیونیستی برای تضعیف توان امت اسلامی می باشد که هوشیاری و فهم درست کشورهای اسلامی می تواند به خاتمه دادن به این بحران ها کمک کند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش ایجاد تفرقه میان فرق و مذاهب اسلامی را از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: تمام مذاهب اصلی شیعه و اهل سنت با اقدامات تروریستی مخالف می باشند اما گروهی اقلیت مانند وهابیون با حمایت جهانی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان ملت های مسلمان هستند.

وی تبلیغات سوء رسانه های غربی را هدفمند و در راستای تقویت گروه های تروریستی در منطقه دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی سیاست جمهوی اسلامی ایران را مبتنی بر وفاق میان کشورهای اسلامی خواند و تصریح کرد: خام اندیشی بعضی کشورهای اسلامی مانع از وفاق و وحدت در جهان اسلام شده است.

وی در پایان بر آمادگی کشورمان برای توسعه هر چه بیشتر ارتباطات و تبادل تجربیات در امر قانونگذاری و گسترش همکاری های فناوری محور میان جمهوری اسلامی ایران و تونس تاکید کرد.

در ادامه این دیدار خانم مبارکه البراهمی رئیس هیأت پارلمانی تونس با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، با تاکید بر توسعه و گسترش مناسبات در بخش های سیاسی، اقتصادی به ویژه مراودات پارلمانی فیمابین گفت: گسترش دیپلماسی پارلمانی می تواند به تحکیم و تقویت ارتباطات هر چه بیشتر میان تونس و جمهوری اسلامی ایران منجر گردد.

رئیس هیأت پارلمانی تونس سفر هیأت پارلمانی تونس را سفری ارزشمند به جمهوی اسلامی ایران دانست و افزود: رسانه های غربی همواره با غیر واقعی نشان دادن واقعیات در جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایران هراسی، ایجاد تفرقه و پایه گذاری سیاست های شوم خود در کشورهای اسلامی می باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تهاجم عربستان علیه مردم یمن را ناجوانمردانه خواند.

البراهمی در ادامه با تقدیر از حمایت کشورمان از دولت و ملت سوریه در بحران این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها حامی مردم و دولت سوریه در شرایط دشوار کنونی می باشد.

در ادامه از دیگر اعضای هیأت پارلمانی تونس بر توسعه تبادلات فرهنگی، دانشگاهی و پژوهشی میان موسسات علمی تونس و ایران تأکید کردند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز