معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خبر داد:

آمادگی ایران برای تغذیه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در عراق/ اقدامات نظامی و امنیتی برای ممانعت از خروج غیرقانونی انجام شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۵:۲۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۲۸۹
آمادگی ایران برای تغذیه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در عراق/ اقدامات نظامی و امنیتی برای ممانعت از خروج غیرقانونی انجام شد
سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور دیدار و درخصوص شرایط برگزاری اربعین حسینی گفت و گو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در دیدار با راجح الموسوی سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با ابراز امیدواری برای استمرار روند بهبود سیاسی و امنیتی در کشور عراق گفت: تمهیدات اندیشیده شده در کشور عراق برای تسریع در صدور روادید قابل تقدیر است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی دولت و مردم عراق را میزبان اصلی همه زائرین برشمرد و ضمن اظهار رضایت از روند هماهنگی های مشترک و اقدامات دو کشور بر اساس تفاهمات صورت گرفته گفت: مشارکت مردم ایران برای اسکان تغذیه و سایر زائرین برای این است که در شرایط سخت کشور عراق، باری از دوش مردم عراق برداشته شود.

وی گفت: افزایش دو برابر موکب ها در بحث اسکان و تغذیه زائرین به نسبت سال گذشته محقق شده به طوری که روزانه برای هر وعده تعداد 1 میلیون و 500 هزار تغذیه (صبحانه، ناهار و شام ) پیش پیش بینی شده است.

ذوالفقاری درخصوص ورود و خروج زائرین به کشور عراق گفت : هر چه بتوانیم تسهیلات بیشتری را برای زائرین فراهم کنیم، رفت و آمد قانونمند تری را هم برای اتباع خارجی و هم برای زائرین ایرانی خواهیم داشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه امسال برای اتباع افغانستانی پیش بینی های لازم صورت گرفته است، گفت: کارهای انتظامی و امنیتی بیشتری برای ممانعت از خروج غیر قانونی افراد انجام شده و امیدواریم که امسال به نسبت سال گذشته شاهد نظم بیشتری در عزیمت و بازگشت زائرین باشیم.

وی درخصوص اتباع افغانی که مشکل صدور دفترچه آنها حل شده است، گفت : باید آمادگی لازم در مراکز صدور روادید وجودداشته باشد که به آنها نیز مجوز های لازم قانونی برای تردد و سفر به عتبات عالیات بر اساس تفاهمات دو کشور داده شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تحقق سامانه ای جامع که اطلاعات افرادی که روادید دریافت می کنند در آن ثبت شود، بسیار به برنامه ریزی ها کمک خواهد کرد که انشاء ا.. برای سال آتی ، در برنامه قرار گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ضمن تشکر از اقدامات سفارت عراق مبنی بر افزایش دفاتر صدور روادید در کشور با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش مراجعه زائرین برای دریافت روادید طی روزهای آتی، خواستار استمرار همکاری ها برای تسریع صدور روادید شد .

سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش اساسی و مؤثر ایران در منطقه گفت : امام خمینی (ره) کرامت مردم ایران را حفظ کرد و ملتی که در راه امام راحل قدم بگذارد حتماً پیروز خواهد بود و مسیری که رهبر انقلاب پیش گرفته اند ادامه مسیر امام خمینی و مسیر روشنی است.

وی در ادامه ضمن تشکر از مدیریت وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران درخصوص برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم اربعین سال جاری گفت: دو کشور ایران وعراق در مسیر تاریخی با وجود موقعیت استراتژیک و یگانگی دینی قرار داشته و به این جهت برادر بوده و دارای جایگاه و روابط عمیقی می باشند و این تأثیر مثبتی بر روابط میان دو کشور و کل جهان دارد . ما مفتخریم که بخشی از این مسیر تاریخی باشیم.

الموسوی با اشاره به سخنان رئیس ستاد مرکزی اربعین مبنی بر تقویت استفاده بیشتر از مشارکت های مردمی در برگزاری مراسم گفت : این دوستی و برادری نقش بزرگی در موقعیت دو کشور دارد و انتظار می رود که امسال موفق تر از سال گذشته عمل کنیم.

راجح صابر عبود الموسوی از جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از برادران عراقی تشکر کرد و گفت : مردم و دستگاه های حکومتی عراق آمادگی استقبال از زائرین امام حسین (ع) را دارند و با توجه به شرایط کنونی عراق، برادران عراقی امنیت درونی و مرزها را تأمین می کنند.

گفتنی است، آقابابائی مدیر کل امور مرزی و پدافند غیر عامل وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین در این دیدار حضور یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز