ظریف در کنفرانس خبری با وزیرخارجه لبنان:

تفکر افراط و تکفیری همه جهان را تهدید می کند/ مقامات سعودی سیاست های کوته طلبانه را کنار بگذارد

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۲۱:۵۷:۵۱
کد خبر: ۴۷۹۸۱۷
تفکر افراط و تکفیری همه جهان را تهدید می کند/ مقامات سعودی سیاست های کوته طلبانه را کنار بگذارد
ظریف با بیان اینکه "تفکر افراط و تکفیری همه جهان را تهدید می کند" گفت: ما با چالش جدی به نام رژیم صهیونیستی مواجه هستیم که این خطر نه تنها منطقه بلکه کل جهان را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به بیروت, محمد جواد ظریف در کنفرانس مطبوعاتی با جبران باسیل وزیر أمور خارجه لبنان گفت: یک بار دیگر تبریک دولت و ملت ایران را برای پیروزی و برقراری دموکراسی در این کشور تبریک عرض می کنم.

ظریف ادامه داد: در حوزه مبادلات سیاسی و اقتصادی اشتراکات فراوانی میان دو کشور وجود دارد و از حمایت لبنان از ایران در مجامع بین المللی تشکر می کنم .

وی با بیان اینکه "تفکر افراط و تکفیری همه جهان را تهدید می کند" افزود: ما با چالش جدی به نام رژیم صهیونیستی مواجه هستیم  که این خطر نه تنها منطقه بلکه کل جهان را تهدید می کند.

ظریف ادامه داد: امیدوارم سایر کشورها نیز به این درک برسند که تنها بحران منطقه از طریق گفت و گوی سیاسی حل خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان افزود: حضور هیات عالی رتبه سیاسی نشان از عزم جدی دولت ایران و بخش خصوصی برای همکاری میان دو کشور ایران و لبنان دارد.

ظریف در پایان با بیان اینکه "برای ما تصمیم دولت لبنان تصمیم مبارکی است و همین امر باعث شد برای پیروزی این اتفاق بزرگ و عرض تبریک به لبنان بیایم" خاطرنشان کرد: فردا هم در دیدار با سعد حریری بر گسترش همکاری میان دوکشور تاکید خواهم کرد. آینده لبنان را باید مردم این کشور رقم بزنند و ما به این موضوع تاکید داریم. امیدوارم مقامات سعودی سیاست های کوته طلبانه را کنار بگذارند تا هرچه زودتر بحران در منطقه خاتمه پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز