دیدار ظریف با گروه‌های فلسطینی در لبنان؛

ظریف: مهم‌ترین خطر برای جهان رژیم صهیونیستی است/ وظیفه دولت‌ها حمایت از گفت‌وگو است

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۹:۵۷:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۹۱۳
ظریف: مهم‌ترین خطر برای جهان رژیم صهیونیستی است/ وظیفه دولت‌ها حمایت از گفت‌وگو است
دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با گروه های فلسطینی مقیم لبنان دقایقی قبل دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به بیروت، ظریف روز سه شنبه در دیدار جمعی از گروه های مختلف فلسطینی که در محل هتل فنیسیا بیروت برگزار شد گفت: از ابتدائ انقلاب حمایت از فلسطین با جدیت از سوی مقام معظم رهبری و دولت جمهوری إسلامی ایران دنبال شده و قطعا این روند ادامه خواهد داشت.

محمدجواد ظریف روز سه شنبه در دیدار جمعی از گروه های مختلف فلسطینی که در محل هتل فنیسیا بیروت برگزار شد افزود: موضوع فلسطین تا برقراری ثبات از مهترین موضوعات برای کل جهان اسلام است.

وی ادامه داد: حمایت از فلسطین حمایت از مقاومت و اسلام و انسانیت است. سیاست ایران از ابتدا پیروزی فلسطین بوده و این سیاست با جدیت و شجاعت توسط رهبر معظم انقلاب و مسوولان جمهوری اسلامی ایران با افتخار دنبال خواهد شد.

وزیر امور خارجه گفت: امروز یک خطر عمده جهان اسلام را تهدید می کند و مهترین خطر برای منطقه و جهان بشریت خطر رژیم صهیونیستی است.

ظریف افزود: در یکصدمین سال بیانیه ننگین والفور ما کماکان مشاهده می کنیم که این پدیده استعماری مرکز تمامی تهدیدات علیه صلح و امنیت و حقوق بشر در جهان است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن حداقل 200 کلاهک هسته ای بزرگترین خطر برای جهان است. این رژیم با سابقه تجاوز به عنوان یک سیاست خطرناک ترین و متجاوزترین رژیم در جهان است.

رییس دستگاه دیپلماسی گفت: رژیم صهیونیستی با نقض کلیه مقررات بین الملل چه مقررات بین المللی حقوق بشر و چه مقررات بین المللی حقوق بشردوستانه خطرناک ترین دشمن حقوق انسان است.

ظریف افزود: هیچ رقابتی در جهان از نظر شرارت با رژیم صهیونیستی نه در چندین دهه گدشته وجود داشته و نه اکنون وچود دارد.

وی ادامه داد: بزرگترین عامل تاسف بار در جهان عرب و اسلام این است گروهی تلاش می کنند این خطر را کم رنگ و خطرات دروغین را به جای خطر اصلی مطرح کنند ولی فلسطینیان اطمینان داشته باشند که مردم ایران، منطقه و جهان هیچگاه خطر رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: خطر دوم خطر افراط گرایی و تروریسم تکفیری است که متاسفانه در منطقه ما آتش و خون به پا کرده و جالب اینجاست که تاکنون یک اقدام توسط تکفیری ها علیه رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است.

ظریف افزود: خطر تکفیر خطری است که به جان امت اسلامی افتاده و نه تنها باعث قتل و کشتار در جهان اسلام شده بلکه چهره اسلام را در جهان ، بهانه ای به دست مخالفان مسلمانان داده تا چهره اسلامی را به دروغ و غلط نشان دهند.

وی ادامه داد: این دو خطر دو خطر بهم پیوسته اند و ما به عنوان طرفداران مقاومت فلسطین و مقاومت در برابر خطر صهیونیسم و تکفیر ناگزیریم برای عبور از این مرحله حساس اتحاد و وحدت در جهان اسلام به ویژه در میان امت بزرگ فلسطین را تقویت کنیم.

وزیر امورخارجه با بیان اینکه هر گونه تلاش برای تقویت وحدت صفوف مردم فلسطین ضروری و واجب می دانیم، گفت: اعتقاد راسخ دارم که فاجعه انسانی که امروز در یمن و سوریه در حال تحقق است باید از طریق آتش بس فوری و یافتن راه حل سیاسی و کمک رسانی انسان دوستانه به مردم یمن و سوریه خاتمه یابد.

ظریف افزود: باید بپذیریم که مشکل سوریه و یمن راه حل نظامی ندارد و دنبال کردن راه حل نظامی تنها به کشتار بیشتر مردم منجر می شود.

وی تاکید کرد: تنها راه گفت و گو میان مردم یمن و سوریه و رسیدن به تفاهم قابل قبول در این قضیه جهان عرب و جهان اسلامی است.

وزیر امورخارجه با بیان اینکه وظیفه دولت ها و کشورهای خارجی حمایت از گفت و گو و رسیدن به راه حل سیاسی است نه دامن زدن به تفرقه و خشونت و جنگ گفت: همانطور که مشاهده کردیم وقتی مردم یک کشور به دور از مداخله خارجی تصمیم نهایی برای خودشان اتخاذ کنند مانند لبنان می توانند بر دشوار فائق بیایند و از مسیر دمکراسی انتخاب ریاست جمهوری خود را انجام دهند که من این موفقیت را به همه گروه ها لبنانی تبریک می گویم.

ظریف افزود: ما اجازه نخواهیم داد که دو خطر عمده منطقه ما و جهان اسلام که همزمان دو عمده برای جهان هستند، ما را از توجه به موضوعات اصلی بازبدارند و به موضوعات فرعی اختلافات تاریخی و مذهبی بپردازند.

وی ادامه داد: برای همه برادران بزرگوار و مقاومت اسلامی و مردم بزرگ فلسطین و لبنان آرزوی پیروزی بیشتر و توفیق در این تلاش و مجاهدت همه جانبه فکری، اعتقادی و مقاومت در صحنه مسالت دارم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز