پوشش لحظه به لحظه سفر ظریف؛

نگاه ویژه رسانه‌های لبنانی به سفر ظریف

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۵:۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۰۱۹۳
نگاه ویژه رسانه‌های لبنانی به سفر ظریف
دولت لبنان پس از دو سال موفق به برگزاری انتخابات دموکراتیک شد و سرانجام با کناره گیری "سعد حریری" و با وجود اختلافات سیاسی "میشل عون" به عنوان رئیس جمهور این کشور منصوب شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به بیروت،  انتخاب رییس جمهوری لبنان پس از دوسال و موفقیت ملت و دولت لبنان سبب شد تا محمد جواد ظریف به عنوان اولین مقام عالی رتبه به این کشور به همراه هیات اقتصادی  سفر کند.

در ابتدای سفر وزیر أمور خارجه کشورمان مورد استقبال نمایندگان ویژه وزارت خارجه و نمایندگانی از حزب الله لبنان قرارگفت؛ اما نکته قابل تامل اهمیت این سفر برای رسانه های محلی بود.

  این سفر دو روزه و اهمیت آن از چشم مقامات لبنانی و رسانه های داخلی این کشور دور نماند و اکثر رسانه های این کشور صفحات اصلی خود را به آن اختصاص دادند.

ظریف لبنان

از آنجاییکه دولت جمهوری إسلامی ایران همواره در کنار ملت لبنان بوده حضور ظریف بعنوان اولین هیات بلند پایه رسمی پس از انتخابات موفقیت آمیز در این کشور باعث شد رسانه های محلی لبنان به صورت ویژه خبرهای سفر را پوشش دهند و همه برنامه های رئیس دستگاه دیپلماسی به صورت زنده از شبکه های لبنانی پخش شد.

ظریف لبنان

اما نکته قابل تامل دیگر در کنار پوشش لحظه به لحظه سفر از سوی رسانه های لبنانی، استقبال بی نظیرمقامات ارشد لبنانی از وزیرامور خارجه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز