دکتر جهانگیری در جلسه اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری:

هر حرکتی که انسجام ملی را بر هم بزند حتماً کمک به دشمن است/ دستاوردهای امنیتی کشور مرهون وحدت و یکپارچگی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۶:۵۶:۵۵
کد خبر: ۴۸۰۲۵۰
هر حرکتی که انسجام ملی را بر هم بزند حتماً کمک به دشمن است/ دستاوردهای امنیتی کشور مرهون وحدت و یکپارچگی است
معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه هیچ چیز در برابر توطئه های دشمن به اندازه وحدت و یکپارچگی در کشور کارساز نیست، گفت: هر حرکتی که بخواهد انسجام ملت را برهم بزند حتماً کمک به دشمنان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در جلسه اقتصاد مقاومتی استان چهار محال و بختیاری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هدایت های رهبر معظم انقلاب مسیر صحیحی را در پیش گرفته و با سرعت، دقت و حساسیت این مسیر را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه ایران در منطقه بسیار پرآشوبی قرار گرفته که از هر گوشه آن بوی باروت، خون و کشتار استشمام می شود، گفت: بسیاری از گروه های تروریستی و تکفیری بیش از آنکه برای ناامن کردن منطقه به وجود آمده باشند، به دنبال ناامنی در جمهوری اسلامی ایران بودند که به لطف خدا و همت نیروهای مسلح و تدابیر اندیشیده شده، ایران امروز کانون ثبات و امنیت در منطقه است.

دکتر جهانگیر ی افزود: در این ایام اخباری شنیده می شود که در برخی مرزهای کشور کسانی را که قصد ورود برای توطئه و بمب گذاری در کشور داشته اند، دستگیر شده اند و این یعنی دشمنان دست بردار نیستند و از سوی دیگر امنیت جمهوری اسلامی ایران باعث ایجاد حسادت در میان دشمنان شده، چرا که می بینند گروه های تروریستی حتی در کشورهای اروپایی نیز ورود کرده اند اما به جمهوری اسلامی ایران راه پیدا نکرده اند، که این دستاوردها بیش از همه مرهون وحدت و یکپارچگی مردم است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کشور در بخش توسعه نیز روند مناسبی را در پیش گرفته است، گفت: کسی تصور نمی کرد ایران بتواند در مذاکره با شش قدرت دنیا به توافق برسد و تحریم ها را لغو کند.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه سال گذشته تراز تجارت خارجی کشور مثبت شد و در شش ماهه نخست سال جاری نیز میزان صادرات از واردات پیشی گرفت، افزود: این دستاورد همواره یک آرزو بود که بتوانیم وابستگی به درآمدهای نفتی را برای اداره کشور کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه دولت در شرایط دشواری قرار دارد گفت: متاسفانه به دلیل تصمیمات غیرکارشناسانه گذشته، دولت حجم بزرگی پیدا کرده و اکثر درآمدهای حاصل از فروش نفت و درآمدهای مالیات بیشتر صرف هزینه های جاری می شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: باید شرایطی بوجود آوریم که بخش خصوصی به صحنه بیاید و منابع خارجی نیز در کارهای توسعه ای کشور ورود کند.

دکتر جهانگیری با تاکید براینکه حرف های منفی، روحیه و انگیزه وامید را در کشور از بین می برد گفت: روز گذشته یک رسانه تیتر زده بود که اقتصاد کشور خوب شده اما فقط روی کاغذ.

وی اظهار داشت: در ایام اخیر طرح هایی که شخصاً در استان های مختلف افتتاح کردم طرح هایی ملی و پراهمیت بودند که هر کدام در مقطع خود می توانستند بهانه برپایی یک جشن ملی باشند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید بسیاری از روستاهای کشور از طریق تانکر آبرسانی می شدند، گفت: خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد بخش زیادی از این مشکل مرتفع گردید و در استان چهارمحال و بختیاری امروز به 187 روستا آبرسانی شده است که این موضوع در سایر استان ها نیز وجود دارد.

دکتر جهانگیری با تاکید براینکه روند توسعه در کشور روندی خوب و پرسرعت است، تصریح کرد: امید مردم را نباید از بین ببریم چرا که هیچ سرمایه ای مهمتر از امید مردم و سرمایه اجتماعی نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در کاهش چشمگیر تورم، خاطرنشان کرد: سیاست های اقتصادی دولت سیاست هایی خوب بود اما مهمتر از آن امید مردم به آینده و مدیریت دولت و نظام بود که زمینه موفقیت ها را فراهم کرد.

معاون اول رییس جمهور استان چهار محال و بختیاری را استانی پراستعداد و با ظرفیت های فراوان توصیف کرد و گفت: این استان باید یکی از پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین استان های کشور شود.

دکتر جهانگیری با اشاره به طرح هایی که امروز در این استان مورد بهره برداری قرار گرفت، افزود: افتتاح این طرح ها و طرح های دیگری که باید در آینده افتتاح شود بدین معناست که روند صنعتی شدن استان به سرعت پیش می رود.

وی با بیان اینکه مردم چهار محال بختیاری مردمی بزرگ و با افتخار و دارای جایگاه ویژه ای برای مسئولان نظام هستند، گفت: مسائل استان ها به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد و دولت تمام مساعی خود را برای کمک به مدیران منطقه ای به منظور کمک و ایجاد رفاه برای مردم بکار خواهد بست.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی مورد حمایت همه مسئولان نظام است، گفت: البته رهبر معظم انقلاب مسئولیت فرماندهی این ستاد را بر عهده بنده قرار داده اند و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا این سیاست ها به نحو کامل اجرایی شود هرچند مخاطب موضوع اقتصاد مقاومتی همه دستگاه ها و نهادها هستند و همه باید از خود بپرسند که چه گامی برای اجرایی شدن این سیاست ها برداشته اند.

دکتر جهانگیری همچنین به موضوع خشکسالی و تغییر اقلیم در کشور اشاره کرد و گفت: باید با همراهی و همدلی مسائل مربوط به آب را حل کنیم و نباید با طرح مباحث غیرمسئولانه و احساسی میان مردم دو دستگی و نارضایتی ایجاد کرد. من مطمئن هستم به فضل الهی و با همراهی همه مردم از این مشکل که گریبان تمام کشور را گرفته است عبور خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه مدیران و مسئولان استان به مردم چهار محال و بختیاری اطمینان بدهند که هیچ تصمیمی خلاف مصلحت آنها در موضوع آب اتخاذ نخواهد شد، گفت: قطعاً مصلحت مردم در هر تصمیمی مدنظر دولت خواهد بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت استان در بخش های مختلف ارائه کرد و به تشریح عملکرد استان در حوزه های مختلف پرداخت و مشکلات و موانع موجود را نیز مطرح کرد.

وزیر نیرو نیز در این نشست با اشاره به برخی ابهامات در خصوص طرح های آبرسانی مربوط به استان چهار محال و بختیاری به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: مسائلی که مطرح می شود مبنی بر اینکه دولت نسبت به آب مورد نیاز این استان توجه ندارد مطالبی نادرست و ناشی از عدم اطلات این افراد است.

مهندس چیت چیان اظهار داشت: تونل گلاب که در استان اصفهان حفر شده هیچگونه تاثیری در منابع آب استان چهار محال و بختیاری نخواهد داشت. آبی که در زاینده رود جریان دارد در حقیقت آورد طبیعی زاینده رود نیست بلکه تونل هایی در مسیر قرار دارند که آب را به جریان زاینده رود اضافه می کنند و قرار نیست از جریان طبیعی زاینده رود آبی وارد تونل گلاب شود.

وی ادامه داد: تونل گلاب هم قانونی است و هم مصوب شورای عالی آب است و هم ملاحظات زیست محیطی در آن دیده شده و مجوز سازمان حفاظت محیط زیست را نیز دارد.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به طرح بهشت آباد خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای حفر تونل بلند در این طرح در سالهای گذشته انجام شد اما در دولت تدبیر و امید مطالعاتی صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که حفاری تونل بلند دارای لطمات زیست محیطی برای چهار محال و بختیاری است و تصمیم گرفته ایم که به جای اجرای تونل بلند، انتقال آب از طریق خط لوله و پمپاژ باشد.

مهندس چیت چیان افزود: در این دولت هیچگونه تصمیمی برای انتقال آب از یک حوزه به حوزه دیگر اتخاذ نشده و نخواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه در خط آبرسانی به شهرهای بن، بروجن 41 متر مکعب برای مصارف شرب و صنعت تامین خواهد شد گفت:  به تمام صنعتگران استان چهارمحال و بختیاری اطمینان می دهم در این محور هرجا که نیاز به آب باشد محدودیتی وجود ندارد و حتماً آب مورد نیاز تامین خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت در همه عرصه های سیاسی،فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و منابع و ثروت های عمومی، گفت: باید به وظایف عدالت محور خود جامه عمل بپوشانیم و در کنار عدالت به خدمت رسانی اهتمام داشته باشیم.

در این مراسم همچنین چهار نفر از نمایندگان بخش های صنعت، کشاورزی، عشایر و روستاییان و بانک های عامل استان نیز گزارشی از وضعیت حوزه مسئولیت خود ارائه کردند و به تشریح دغدغه ها و مشکلات این بخش ها پرداختند.

یکی از نمایندگان مردم استان چهار محال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی نیز به مشکلات استان در بخش کمبود آب اشاره کرد و دغدغه های موجود در این زمینه را مطرح کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز