دقایقی قبل؛

وزرای خارجه ایران و اسلواکی دیدار کردند

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۴:۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۸۰۹۶۶
وزرای خارجه ایران و اسلواکی دیدار کردند
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با رئیس جمهور اسلواکی، اولین دور مذاکرات خود با آقای لایچاک وزیر امور خارجه اسلواکی را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به براتیسلاوا، در این دیدار وزیر امور خارجه اسلواکی اظهار داشت:  روابط دو جانبه از ابتدا بسیار خوب بوده است و از زمان سفر من به ایران در سال ۲۰۱۵ بخوبی پیش رفته و رو به پیشرفت بوده است.

وی افزود: قصد داریم سفارت مان بویژه بخش اقتصادی آنرا تقویت کنیم. زمینه های اقتصادی همکاری دو کشور بسیار فراوان است و لازم است هر زودتر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را هم تشکیل دهیم. لایچاک خاطر نشان کرد سرمایه گذاری و همکاری های بانکی از دیگر زمینه های همکاری دو کشور می تواند باشد.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان هم با تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روابط با اسلواکی در همه زمینه ها اظهار داشت: هیات اقتصادی همراه من بیانگر اراده بخش های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با اسلواکی است.

روابط ایران و اتحادیه اروپا، اجرای برجام، مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه سوریه و یمن از دیگر محورهای گفتگو و رایزنی های وزرای خارجه ایران و اسلواکی بود.

دور دوم مذاکرات وزرای خارجه ایران و اسلواکی همراه با ناهار کاری و با محوریت موضوعات منطقه ای و بین المللی هم اکنون در حال برگزاری است.

ظریف اسلواکی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز