امین زاده در گفت‌وگو با برنا:

«حقوق شهروندی» تدریس می‌شود/ مردم ضمن اطلاع از حقوق اساسی خود، جلوی نقض آن را بگیرند

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۰۸:۳۲:۳۴
کد خبر: ۴۸۱۲۷۲
«حقوق شهروندی» تدریس می‌شود/ مردم ضمن اطلاع از حقوق اساسی خود، جلوی نقض آن را بگیرند
دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: قوانینی وجود دارد که مردم از آنها اطلاعی ندارند در حالی که حق اساسی آنها است، مانند حق آزادی سیاسی، حیات، آزادی های فردی و .... مردم جامعه باید ضمن اطلاع از این قوانین با آگاهی جلوی نقض را نیز بگیرند.

الهام امین زاده، دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره زمان انتشار منشور حقوق شهروندی شکل مدون گفت: قرار بود رییس جمهوری پس از بازگشت از سفرآسیایی این قانون را تایید کرده و منتشر شود. ما 20 آذر را که روز جهانی حقوق بشر است در نظر گرفته‌ایم و احتمالا قبل از آن این قانون و مواد آن به تایید نهایی رییس جمهوری برسد.

دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه «پیرامون حقوق شهروندی چند  دیدار با وزیر علوم  داشتیم» گفت: پس از برگزاری چند جلسه قرار شد حقوق شهروندی به  عنوان واحد درسی در مراکز عالی و در رشته ها و دانشکده ها تدریس شود. جامعه ما بین 18تا 25 سالگی نیاز به یادگیری این مقررات دارند.

امین زاده در خاتمه به نیازمندی جامعه ایران به وجود حقوق شهروندی اشاره و گفت: ایران بیش از هر کشور دیگری نیاز به تدوین حقوق شهروندی دارد. قوانینی وجود دارد که  مردم از آنها اطلاعی ندارند در حالی که حق اساسی  آنها است، مانند حق آزادی سیاسی، حیات، آزادی های فردی و .... مردم جامعه باید ضمن اطلاع از این قوانین با آگاهی جلوی نقض را نیز بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز