وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه سفر به گیلان گفت:

تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استانها نقطه عطفی در جهت خروج از رکود واحد های تولیدی است

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۷:۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۸۱۶۹۳
تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استانها  نقطه عطفی در جهت خروج از رکود واحد های تولیدی است
محمد رضا نعمت زاده گفت، با حمایت دولت و هماهنگی بین دولت و مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی فعالیت های بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی و تجاری کشور در دست اقدام است .

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد رضا نعمت زاده  وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح واحد تولیدی "گیل راد شمال"  در شهرک صنعتی سپیدرود رشت  در جمع خبرنگاران گفت:  با حمایت دولت و هماهنگی بین دولت و مجلس در راستای اقتصاد مقاومتی فعالیت های بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی و تجاری کشور در دست اقدام است .

وی با بیان این مطلب که وزارتخانه متبوعش  در جهت ابلاغ  سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری حرکت می کند، اظهار داشت: در سال 95 بیشتر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده و شش مورد از این برنامه ها درصنعت ، معدن و تجارت  آغاز گردیده که فرآیند خود را طی می کند .

نعمت زاده  تشکیل کارگروه رفع موانع تولید به ریاست استانداران در استانها را نقطه عطفی در جهت خروج از رکود واحد های تولیدی خواند و خاطرنشان کرد: بعضی از استان‌ها شادابی لازم در این زمینه را ندارند و اگر استانداران ما آگاه باشند در برطرف کردن مشکلات  گام های موثرتری برخواهند داشت و مدیران و مسوولین استانی نیز در عرصه اقتصاد و عمل باید حمایت های بیشتری را از بخش خصوصی به عمل آورند.

 وی اضافه کرد: در بخش  واحد های صنعتی  کوچک و متوسط و تعدادی از طرحهای جهاد کشاورزی نزدیک به  16 هزار واحد تا به حال موفق به دریافت تسهیلات شده اند  که قریب  به 11 هزار میلیارد تومان به این واحد ها پرداخت شده وپرداخت تسهیلات به  بقیه واحد ها در حال بررسی است که امیدواریم بانکها در این زمینه معضلات را مرتفع و اقدامات را تسریع نمایند .

نعمت زاده با اشاره به تصمیم اخیر هیات امنای صندوق توسعه ملی مبنی بر کاهش نرخ تسهیلات ریالی به یازده درصد جهت حمایت از صادرات ، گفت : در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بسته حمایت از توسعه صادرات تهیه شد و به تایید وزارتخانه های ذیربط رسید و در آنجا آیتم های مختلفی پیش بینی شده است .

وی افزود:  ارایه تسهیلات خریداران خارجی اعم از خریداران خدمات و کالا از طرف صندوق توسعه ملی به بانکها ابلاغ گردیده اما هنوز عملیاتی نشده است.

نعمت زاده با بیان اینکه دولت برای رفع مشکلات تلاش می کند، اظهار کرد: گاهی ما شناخت کافی از مسائل نداریم و یا قضاوت نادرست می کنیم؛ هرقدر که افراد تاثیرگذار همچون نمایندگان مجلس با کار ما بیشتر آشنا شوند، بهتر برای رفع مشکلات کمک می کنند.

وی خاطر نشان کرد: از مدیران می خواهم تا با عشق و علاقه، به کارشان ادامه دهند و توفیق خدمتگزاری به مردم مسوولیتی است که دولت دکتر روحانی بر دوش ما نهاده است .

نعمت زاده  در بخش دیگری از سخنان خود  دکتر روحانی را بهترین گزینه برای ریاست جمهوری دانست و گفت: یکی از مهمترین خصوصیات ایشان، اطاعت  از کلام رهبری و پیروی از رهنمودهای ایشان است که البته بعضا برخی از افراد  غیرمنصفانه در این مورد ریاست جمهوری ، سعی در القای برداشت های نادرست دارند .

وی تصریح کرد:  حتی در خصوص  فرآیند مربوط به برجام، ریاست جمهوری همواره به  به تیم مذاکره کننده تاکید داشتند  تا موارد مورد نظر مقام معظم رهبری را  رعایت کرده و عملی سازند .

 شایان ذکر است وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای شرکت در دومین گردهمایی سالانه مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت سراسرکشور  که طی دو روز در رشت برگزار می شود در استان گیلان حضور یافته است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز