با رأی موافق نمایندگان؛

لایحه موافقت‌نامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و تانزانیا تصویب شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۹:۰۲:۱۹
کد خبر: ۴۸۲۳۱۱
لایحه موافقت‌نامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و تانزانیا تصویب شد
نمایندگان مجلس با لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا موافقت کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا با 176رأی موافق، 4 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه با کلیات این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان همچنین با 171 رأی موافق، 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر با ماده واحده و تبصره این لایحه نیز موافقت کردند.

کاظم دلخوش اباتری در توضیح لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا گفت: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در بکارگیری امکانات بالقوه اقتصادی و تشویق سرمایه گذاران این لایحه موثر خواهد بود به خصوص در شرایطی که امروزه کشور ما در دنیا دارد و به دنبال توسعه تعاملات است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تعاملات ضمن حفظ حقوق اقتصادی کشور متقابل و سرمایه گذاران داخلی باید گسترش یابد در واقع این موافقتنامه برای تحکیم روابط و ارتقای سطح همکاری ها در زمینه اقتصادی و تامین منافع هر دو ملت است. همچنین برای ایجاد اشتغال موثر و کارآمد و رشد سرمایه گذاری کمک بسیار خواهد کرد.

لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح سخنگوی کمیسیون اقتصادی یادآور شد: در ادامه تبصره ماده واحده این لایحه باید علاوه بر رعایت اصل یکصد و سی و نهم (139) اصل 77 نیز اضافه شود.

گفتنی است ماده واحده این لایحه عبارت است از موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا مشتمل بر یک مقدمه و شانزده ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

در تبصره لایحه مذکور نیز آمده است که در اجرای مواد (12) و (13) این موافقتنامه رعایت اصل یکصد و سی و نهم (139) و 77 قانون اساسی حمهوری اسلامی ایران الزامی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز