معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد:

امروز دیگر ایران منزوی و تنها نیست/برخی به دنبال آن هستند تا با حرف‌های خود دل دولت و مردم را بلرزانند

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۲۳:۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۸۲۷۱۰
امروز دیگر ایران منزوی و تنها نیست/برخی به دنبال آن هستند تا با حرف‌های خود دل دولت و مردم را بلرزانند
معاون اول رئیس جمهوری از اتصال شهرستان جیرفت به شبکه راه‌آهن سراسری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این برنامه یکی از طرح های کلیدی دولت تدبیر و امید می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ اسحاق جهانگیری در دیدار مردمی و ستاد توسعه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در محل مسجدالرسول(ص)، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، افزود: در سال‌های اخیر مردم ایران و عراق بار دیگر پیاده‌روی به سمت کربلای معلا و بارگاه بزرگ اباعبدالله الحسین(ع) را زنده کرده‌اند و این روزها میلیون‌ها عاشق اهل‌بیت‌(ع) به سمت کربلا با پای‌پیاده در حرکت هستند.

وی ضمن قدردانی از زحمات دولت و مردم عراق در میزبانی زائران امام حسین(ع)، یادآورشد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه حساسی قرار دارد و دشمنان انقلاب و اسلام برای اینکه چهره خشنی از اسلام ارائه دهند و اسلام‌هراسی را در دنیا جا بیاندازند، گروه‌های تکفیری را پایه گذاری کردند.

معاون اول رئیس جمهور، ناامن کردن جمهوری اسلامی را مهمترین هدف تشکیل گروه های تکفیری داعشی عنوان کرد و گفت: با فضل الهی، تلاش نیروهای مسلح و رهبری داعیانه مقام معظم رهبری این امر محقق نشد و با صراحت می توان اعلام کرد، ایران تنها کانون امن منطقه است.

جهانگیری با تاکید براینکه قدرت‌های بزرگ برای تامین امنیت منطقه به سوی جمهوری اسلامی ایران دست دراز کرده‌اند، افزود: دولت یازدهم علارغم محدودیت منابع، گام های بلندی را به سمت توسعه و پیشرفت کشور برداشته و توسعه مناطق عقب افتاده کشور را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به علت تحریم‌های ناجوانمردانه کمتر به توسعه مناطق عقب‌افتاده کشور پرداخته شده است، یادآورشد: پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته می شود که فلان رئیس جمهور آمریکا به توافقات برجام عمل نمی‌کند اما خودشان هم می‌دانند این حرف‌ها دیگر خریداری ندارد و با یک ملت و نظام بزرگ و ثبات‌ساز در منطقه نمی‌شود با این زبان سخن گفت.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز دیگر ایران منزوی و تنها نیست بلکه حرف ایران در دنیا حرف است و دولت‌ها و ملت‌ها به ایران توجه دارند و آنها با این سخنان می‌خواهند دل ملت ایران را خالی کنند.

جهانگیری با تاکید براینکه سیاست‌های ابلاغی رهبری ایران را از فشار اقتصادی نجات می‌دهد، گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، شهرستان قلعه‌گنج را به یکی از کانون‌های توسعه کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می توان گام‌های بلندی برای توسعه کشور برداشت لذا همه افراد صاحب نفوذ باید در این زمینه تلاش کنند و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که نقشه راه اداره کشور و نقشه راه رفع محرومیت و ایجاد فضای اشتغال ایران است، در کشور اجرایی شود.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنانش، کشاورزی جیرفت را مهمترین نقطه توسعه ایران دانست و یادآورشد: کشور با بحران آب روبه‌رو است لذا کشت‌های گلخانه‌ای باید در شهرستان های جنوبی استان توسعه یابد.

جهانگیری گفت: گاز مهمترین منبع برای پتروشیمی است که امید می رود با ورود گاز به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، شاهد احداث کارخانه پتروشیمی در این مناطق باشیم.

وی از اتصال شهرستان جیرفت به شبکه راه‌آهن سراسری در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: اتصال شهرستان جیرفت به شبکه راه آهن سراسری یکی از طرح های کلیدی دولت تدبیر و امید می باشد.

 

نظر شما