منتجب نیا در گفت و گو با برنا:

شورای عالی سیاست‌گذاری از تفرقه جلوگیری کرد/ اصولگرایان هیچ کاندیدایی در مقابل روحانی ندارند

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۱:۴۰:۲۳
کد خبر: ۴۸۲۸۵۸
شورای عالی سیاست‌گذاری از تفرقه جلوگیری کرد/ اصولگرایان هیچ کاندیدایی در مقابل روحانی ندارند
قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: شورای عالی سیاست گذاری مانع بروز اختلافات شد و از تفرقه و نفاق در میان جریان اصلاحات جلوگیری کرد.

«رسول منتجب نیا» قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا، با بیان اینکه شورای عالی سیاست گذرای اصلاح طلبان برای رفع اختلافات توسط کمیته راهبردی این شورا به وجود آمد، گفت: در سال 94 برای حل اختلاف میان جریان اصلاحات، شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان به وجود آمد. در قالب این شورا یک ائتلاف صورت گرفت که متاسفانه احزاب مورد بی مهری قرار گرفتند. احزاب کمترین نقش  را در شورای عالی سیاست گذاری داشتند و فعالیت های حزبی در آن نادیده گرفته شد.

وی یادآور شد: بعد از انتخابات 7 اسفند 94 احزاب به عملکرد شورا اعتراض کردند و حتی برخی از آنها معتقد بودند که عمر آن به پایان رسیده است و در مقابل عده ای هم معتقد بودند این شورا باید فعالیت خودش را تا انتخابات سال 96 ادامه دهد؛ بنابراین به صلاح دید بزرگان تغییرات گسترده ای انجام شد.

منتجب نیا تاکید کرد: حزب اعتماد ملی هنوز تصمیم نگرفته است در شورا بماند یا خیر و یا اینکه فعالیت خود را چگونه ادامه دهد.

وی خاطر نشان کرد: احزاب اصلاح طلب به حضور این شورا احترام می گذارند اما از طرفی هم خواهان حفظ استقلال، وحدت و انسجام خودشان هستند تا بتوانند به رسالت های خود در قالب جریان اصلاحات عمل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعد از انتخابات به لیست امید نقدهای وارد شده است، گفت: انتقادات به لیست امید بعد از انتخابات بسیار جدی بود، اما باید زمان بسته شدن این لیست را نیز در نظر گرفت. رد صلاحیت های گسترده و غیر عادلانه باعث شد بسیاری از چهره های شاخص کنار گذاشته شوند که همین امر موجب خلع صلاح احزاب شد و آنها نتوانستد در برخی از موارد  فردی را در قد و قامت جریان اصلاحات معرفی کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: شورای عالی سیاست گذاری مانع  بروز اختلافات شد و ازتفرقه و نفاق در میان جریان اصلاحات جلوگیری کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا روحانی تنها کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات 96 است یا خیر، عنوان کرد: جریان اصلاحات یک کاندیدا بیشتر ندارد و آن هم آقای روحانی است، ما از ایشان حمایت می کنیم آن هم به دلیل شرایطی که کشور دارد و گام های بلندی که او برداشته است.

وی در خاتمه اظهار داشت: اصولگرایان هیچ گزینه‌ای را ندارند که مقابل روحانی قدم در میدان انتخابات بگذارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز