جهانگیری در جمع مردم جیرفت:

برهم زدن برجام تبلیغات بوده و خریدار ندارد

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۳:۳۶:۰۵
کد خبر: ۴۸۳۰۱۲
برهم زدن برجام تبلیغات بوده و خریدار ندارد
معاون اول رییس جمهور با اشاره به سخنان برخی که می گویند رییس جمهور جدید آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده و ممکن است برجام را برهم بزند،‌ گفت: این سخنان دیگر امروز خریدار ندارد و باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران امروز منزوی و تنها نیست و با یک ملت بزرگ و دولت قانونی و منطقی نمی توانند اینگونه صحبت کنند.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) پس از ورود به جیرفت، در جمع مردم این شهر در مسجد الرسول حضور یافت و پس از اقامه نماز در جمع آنان به سخنرانی پرداخت.

معاون اول رییس جمهور گفت: مهمترین روزهای زندگی و بخشی از خاطرات خوش عمرم را در جیرفت سپری کرده ام و در مقطعی در جهاد سازندگی و در مقطعی نیز بعنوان نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم.

وی با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: خوشبختانه در سالهای اخیر مردم ایران و عراق بار دیگر پیاده روی به سمت بارگاه اباعبدالله (ع)‌را زنده کردند و این روزها میلیون ها زائر اهل بیت (ع)‌به سمت کربلا با پای پیاده در حرکت هستند و مردم و دولت عراق میزبان زائرانند که جا دارد از آنها سپاسگزاری کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه ایران در منطقه ای حساس واقع شده است،‌افزود: دشمنان انقلاب و اسلام برای اینکه چهره خشنی از اسلام به نمایش بگذارند و اسلام هراسی را در دنیا رواج دهند، گروه های تکفیری را ایجاد کردند و یکی از مقاصد اصلی آنها از ایجاد این گروه ها، ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: به فضل الهی، همت نیروهای مسلح و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نه تنها ایران ناامن نشد بلکه امروز تنها کانون امن منطقه جمهوری اسلامی ایران است و این امنیت در هیچ نقطه از کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی وجود ندارد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه باید قدر امنیت را بدانیم تصریح کرد: نعمت هایی همانند امنیت نعمت های مجهولی هستند که وقتی از دست بروند ارزش آنها مشخص می شود.

دکتر جهانگیری افزود: به لطف خدا جمهوری اسلامی ایران نه تنها خود از امنیت خوبی برخوردار است بلکه همه قدرت های بزرگ دنیا به این واقعیت رسیده اند که ثبات و امنیت منطقه فقط با مشارکت جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر است.

وی افزود: برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه، عراق،‌ افغانستان، پاکستان و یمن یکی از تاثیرگذار ترین کشورها جمهوری اسلامی ایران است و قدرت های بزرگ دست کمک به سوی ایران دراز کرده اند و می دانند که اگر مشورت و کمک های ایران نبود، داعش امروز در عراق و سوریه حاکم بود.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه کشور دارای محدودیت های فراوانی است اظهار داشت: البته در کنار این محدودیت ها، ظرفیت ها و فرصت های متعددی نیز در کشور وجود دارد و با تکیه بر منابع طبیعی فراوان، نفت و گاز و نیروی تحصیلکرده می توانیم دغدغه های اصلی کشور و مردم را از پیش رو برداریم.

وی افزود: یکی از مهمترین آرمان های انقلاب و امام خمینی (ره)‌و رهبر معظم انقلاب و نیز از مهمترین خواسته های رییس جمهور این بوده است که مناطق محروم در اولویت توسعه باشند.

معاون اول رییس جمهور گفت: در سالهای گذشته به دلیل تحریم ها نتوانسته ایم آنطور که باید به توسعه مناطق محروم بپردازیم و مشکلات بیکاری، تنگنای معیشتی مردم و توسعه مناطق محروم را آنطور که باید دنبال کنیم.

جهانگیری گفت: سخنانی که مطرح می شود مبنی بر آن که رییس جمهور جدید آمریکا برجام را بر هم خواهد زد، این سخنان تبلیغات است که می خواهند دل ملت ایران را خالی کنند اما مردم ایران مردمی آگاه و هوشیار هستند و به این سخنان توجه ندارند.

وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم که همه نقاط کشور را به کارگاه هایی برای توسعه تبدیل کنیم، گفت: باید منابع خارجی و داخلی را برای توسعه کشور آماده کنیم و برای این امر سیاست هایی نیز تدوین شده که اقتصاد مقاومتی نام دارد.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: من به عنوان کسی که مسئول اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی هستم اطمینان دارم با تکیه بر این سیاست ها گام های بلندی خواهیم برداشت چرا که اقتصاد مقاومتی نقشه راه اداره کشور و راهی برای رفع محدودیت ها و بهبود فضای اشتغال و کسب و کار در کشور است.

جهانگیری با تاکید براینکه کشاورزی جیرفت می تواند یکی از نقاط قوت توسعه کشور باشد اظهار داشت: البته برای توسعه کشاورزی در جیرفت محدودیت هایی نیز وجود دارد که یکی از این محدودیت ها محدودیت آب است که لازم است بهترین استفاده را از منابع آب و خاک کشور انجام دهیم و با استفاده از روش های نوین آبیاری در کشت گلخانه ای بر مشکل کمبود آب غلبه کنیم.

وی با اشاره به برنامه دولت برای گاز رسانی به جیرفت افزود: گاز یکی از مهمترین پیش نیاز های توسعه صنعتی است که با استفاده از آن می توان مسیر توسعه را در بخش های مختلف از جمله صنعت پتروشیمی طی کرد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم احداث و تکمیل خطوط ریلی جیرفت و اتصال آن به خط راه آهن سراسری کشور گفت: باید ساختار تشکیلاتی جیرفت نیز ساختاری مناسب باشد که پس از این سفر و بازگشت به تهران این موضوع را در دستور کار قرار خواهم داد.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد با کمک مردم و مسئولین بتوانیم مشکلات جیرفت را حل و فصل کنیم و مناطق اطراف نظیر عنبرآباد، قلعه گنج،‌ کهنوج و خلاصه جنوب استان کرمان را توسعه دهیم تا جوانان این مناطق از زندگی، اشتغال و معیشت مناسب برخوردار باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز