شمخانی:

تمدید تحریم‌ها در شرایط پسابرجام به نوعی لگد زدن به توافق برجام است

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۲۱:۵۴:۵۱
کد خبر: ۴۸۳۱۸۹
تمدید تحریم‌ها در شرایط پسابرجام  به نوعی لگد زدن به توافق برجام است
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید استان گلستان گفت؛ برای جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت انقلابی آن و تعارض ذاتی که با نظام سلطه دارد، جابجایی در نظام‌های سیاسی قدرت‌های جهانی و جنسیت و رنگ پوست و حزب رهبران آنها تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، شمخانی گفت: اعتراف مقام آمریکایی به اینکه  با هزینه مداخله‌های نظامی فرامرزی این کشور امکان دوبار بازسازی ایالات متحده آمریکا میسر بود، تصریح به صحت مواضع بیش از 30 ساله ایران مبنی بر نامشروع و پرهزینه بودن دخالت خارجی این کشور است .

وی افزود: جلوگیری از این خسارت هنگفت که هزینه آن را مالیات‌دهندگان آمریکا می‌پردازند صرفا با بیان مشکل امکانپذیر نبوده و باید اراده‌ای برای اصلاح آن در مقامات آمریکا شکل بگیرد.

دریابان شمخانی با اشاره به کنگره عظیم اربعین حسینی و اجتماع میلیونی زائران در شهر مقدس کربلا گفت: مناسک اربعین باید تجلی و مظهر وحدت همه مستضعفان، آزادگان و ظلم ستیزان جهان، وحدت امت اسلامی و یکپارچگی جهان تشیع باشد.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین، مظهر قدرت نرم مسلمانان و ایجاد کننده  ظرفیت سیاسی،اجتماعی و فرهنگی برای جهان اسلام  است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروزه متأسفانه تکفیری‌ها در میدان و برخی کشورهای مرتجع عرب در سیاست تلاش دارند تا موضوع رژیم صهیونیستی را در جهان اسلام به تهدید دوم تبدیل کرده و با خونین کردن مرزهای جهان اسلام امکان مقابله با توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی را محدود کنند. جهان اسلام باید با این پدیده مقابله کند و تهدید  ناشی از جنایات  رژیم خونخوار و کودک کش صهیونیستی را در معرض نگاه امت اسلامی و جهانیان قرار دهد. متأسفانه  روشنفکران جهان اسلام نیز از تبیین  موضوع استفاده از ظرفیت اربعین برای  ایجاد قدرت در جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی غافل بوده و به رسالت خود در این زمینه عمل نمی‌کنند.
       
 دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص احتمال تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران موسوم به ایسا(lsa) گفت: اگرچه کشور ما از ابتدا با تحریم‌های ظالمانه آمریکا روبرو بوده و نتیجه آن نیز پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های علمی، صنعتی و نظامی بوده است اما تمدید تحریم‌ها در شرایط پسابرجام  به نوعی لگد زدن به توافق برجام است.

وی اظهار کرد: تمام ناظران بین‌المللی و کشورها برصحت اجرای تعهدات ایران در برجام اذعان دارند و در صورت نقض برجام از سوی طرف مقابل بسته اقدامات فنی پیش‌بینی شده به عنوان پاسخ به سرعت اعمال خواهد شد.

 

نظر شما