افزایش ۳۲ واحدی شاخص کل بورس

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۵:۴۸:۲۱
کد خبر: ۴۸۳۴۹۹
افزایش ۳۲ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بورس امروز (چهارشنبه) با تاثیر مثبت نماد پتروشیمی ها اندکی رشد کرد و با 32 واحد افزایش به رقم 79 هزار و 268 واحد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، براساس معاملات امروز بیش از یک میلیارد و 82 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از هفت هزار و 574 میلیارد ریال در 63 هزار و 604 نوبت خرید و فروش شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه در معاملات امروز نیز نشان دهنده رشد شماری از شاخص هاست، بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 11 واحد، شاخص کل (هم وزن) 13 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 11 واحد و شاخص بازار دوم 880 واحد رشد کرد.

در مقابل، شاخص آزاد شناور 23 واحد و شاخص بازار اول 119 واحد کاهش یافت.

برپایه معاملات امروز بورس، نمادهای پتروشیمی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته و اندکی آن را بالا کشیدند، در مقابل گروه معدنی و فلزی تاثیری منفی داشتند.

بر این اساس، نمادهای تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، جم (پتروشیمی جم)، شپدیس (پتروشیمی پردیس)، پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) و اخابر (مخابرات) با رشد خود، بر شاخص تاثیر مثبت داشتند، اما نمادهای فولاد (فولادمبارکه) و کگل (گل گهر) با تاثیر منفی، مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

حق تقدم سیمان کردستان، سیمان غرب، صنابع جوشکاب یزد، سیمان ایلام و بهنوش ایران در معاملات امروز از بیشترین رشد قیمت برخوردار بودند، در مقابل فراورده های مواد معدنی ایران، لعابیران، پاس مینو، بیمه آسیا و تولید محور خودرو با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز