حجتی:

٢٥٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۸ - ۱۱:۰۳:۰۹
کد خبر: ۴۸۳۹۶۰
٢٥٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال بر أساس تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ٢٥٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری با محوریت روش های میکرو تجهیز می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در جمع کشاورزان و تولید کنندگان شهرستان سبزوار، اعلام کرد: بهره وری آب به عنوان اساسی ترین عنصر تولیدات کشاورزی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: امسال بر أساس تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ٢٥٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری با محوریت روش های میکرو تجهیز می شود.

حجتی کمک به استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی در محیط های تولید و روستاها را از دیگر سیاست های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: با این اقدام ارزش افزوده خدمات تولید نیز در اختیار روستاها قرار می گیرد،

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روند افزایش تولیدات کشاورزی بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی برای افزایش ماندگاری و کمک به توسعه صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد.

حجتی همچنین قنات ها را از سازه های سازگار با اقلیم و میراث تمدن ایرانیان یاد و تصریح کرد:با تجهیز منابع و اعتبارات، مرمت احیا و بازسازی قنات ها باید سرعت بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه همچنین از مزرعه کوشکی در شهرستان سبزوار بازدید کردند.

این مزرعه با روش کشاورزی تلفیقی فعالیت های باغبانی، دامپروری، زراعت و پرورش آبزیان با سیستم های مکانیزه و اصول صحیح مهندسی مدیریت و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در این بازدید، مدیر مزرعه از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی بویژه اعطای ٨٥ درصد تسهیلات بلاعوض برای روش آبیاری کم فشار که سازگار با فرهنگ منطقه است تشکر کرد و افزایش حمایت های دولت از بخش کشاورزی را که موجب استقلال کشور است، خواستار شد.

در این بازدید، سبحانی فر نماینده مردم شهرستان سبزوار در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی، پاره ای از مسایل کشاورزان منطقه را مطرح و توجه بیشتر به آبزی پروری و صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه و حمایت برای توسعه کشتارگاه ها و همچنین انتقال آب از منبع تا سر مزرعه را خواستار شد.

همچنین مقصودی دیگر نماینده مردم شهرستان سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این بادید از سیاست ها و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان تشکر و بر ضرورت راه اندازی و توسعه گلخانه ها و احیا قنات های منطقه تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز