آیت‌الله امامی کاشانی:

ریشه همه جنایت‌ها و گروه‌های تروریستی، کشور آمریکا است

۱۳۹۵/۰۸/۲۸ - ۱۲:۰۱:۴۱
کد خبر: ۴۸۳۹۸۸
ریشه همه جنایت‌ها و گروه‌های تروریستی، کشور آمریکا است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مسئولان آمریکا با وقاحت تمام به سازمان ملل نامه می‌نویسند و ایران را طرفدار تروریست می‌دانند، اظهار داشت: ریشه همه جنایت‌ها و گروه‌های تروریستی و تکفیری چون داعش، آمریکا است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت در پیش بودن اربعین سید الشهدا (ع) اظهار داشت: اربعین به معنای چهلم لغتی است که در بسیاری از احادیث و مناسبت‌ها مثل حفظ 40 حدیث، نوشتن 40 حدیث، دعا در 40 روز و دعای فرج در چهل روز آمده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) مومنان را به ادامه دادن یک امر خالص در 40 روز دعوت کرده‌اند، تصریح کرد‌: ایشان فهمیده‌اند که اگر کسی 40 روز اعمال خالصانه انجام دهند، چشمه‌های معرفت و حکمت بر او گشوده می‌شود و می‌تواند رازهای عالم را بفهمد.

وی با بیان اینکه اربعین سیدالشهدا یک شعار دینی است، گفت: زیارت اربعین امام حسین(ع)، شعار شیعه است که این شعار از زمانی که امام سجاد (ع) در کربلا بودند، مطرح شده است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ما تفاوتی نداشت، تصریح کرد: برای ما تنها مهم این است که آمریکا تا کنون با ما و کشورهای اسلامی چه کرده است؟

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه مسئولان آمریکا با وقاحت تمام به سازمان ملل نامه می‌نویسند و ایران را طرفدار تروریست می‌دانند، اظهار داشت: ریشه تمام جنایت‌ها و گروه‌های تروریستی و تکفیری چون داعش، آمریکا است.

امام جمعه موقت تهران افزود:‌ یمن، سوریه، مرزهای عراق و افغانستان گرفتار تروریست‌هایی‌اند که تربیت‌شده آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه زیارت اباعبدالله (ع) اثرات اخلاقی و فکری فراوانی روی انسان‌ می‌گذارد، گفت:‌ ما باید در همه زیارت‌ها حضور قلب داشته باشیم و در زیارت اربعین در برابر امام حسین(ع)، حضور اخلاقی و معرفتی پیدا کنیم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به یکی از بیانات امیرالمؤنین(ع) مبنی بر اینکه در ‌آخرالزمان فتنه‌ها می‌آیند، بیان داشت: ایشان در توضیح این نکته می‌فرمایند، آنقدر این فتنه‌ها عظیم است که کسی نمی‌تواند جلوی آنان بایستند و این فتنه‌ها با زمام و برنامه است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره اینکه امیر مومنان در توصیف این افراد می‌فرمایند که آنان قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را در دست دارند، اما پرچمی جلوی آنان نیست، متذکر شد: امیر مؤمنان آنان را جمعیت‌هایی می‌دانند که درندگی‌شان زیاد است و این هاری را در جامعه نیز ایجاد می‌کند. به تعبیر امام علی (ع) این جمعیت‌ها آدم‌کش هستند وبه خون‌ریزی گسترده روی زمین علاقه دارند.

آیت الله امامی کاشانی با تاکید براینکه باید در مقابل دشمنان و این فتنه‌ها صبر و ایستادگی کرد، گفت:‌ در راستای این صبر و ایستادگی باید به توصیه امام خمینی(ره) جهان را شناخت و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با بصیرت دنیا را ببنیم و بشناسیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: در زمانی به سر می‌بریم که دنیای استکباری بنا دارد تا کشوری را که غافل می‌شود، نابود کنند.

وی راهکار مقابله با دشمنانی چون آمریکا را صبر و ایستادگی و انتظار فرج دانست و گفت: حضور اندک مردم آمریکا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری‌شان حاکی از آن بود که وضع این کشور اسفبار است و باید محکم در برابر آنان ایستاد و در این راستا خسته نشد.

آیت الله امامی کاشانی با ابراز خرسندی از حرکت جمعیت‌های میلیونی به طرف کربلا، اظهار داشت: یکی از نویسندگان اهل سنت مصری در توصیف کربلا می‌گوید، کربلا بقعه‌ای است که در روی زمین مثل آن نیست. نه مکه و نه مدینه چون کربلا نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در کربلا همه صفات انسانی در حد اعلا بروز کرد، خاطر نشان کرد: عظمت حرکت مسلمانان جهان به سمت کربلا از آنجایی که حرکتی در مقابل استکبار است، کاملاًً مسئله‌ای آموزنده برای همگان است.

آیت‌الله امامی کاشانی در همین راستا با اشاره به نوشته‌ای از سید ابن طاووس پیرامون روز اربعین، اظهار داشت: چون اهل بیت امام حسین (ع)‌ از شام به عراق رسیدند به راهنمای کاروان گفتند که ما را از کربلا عبور دهید و در آنجا همه بر روی قبر اباعبدالله (ع) گریه‌کنان افتادند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به خدمات علامه طباطبایی به دنیای اسلام و مسلمین گفت:‌ لازم است سالگرد علامه طباطبایی، مفسر بی‌نظیر قرآن کریم را گرامی بداریم.

وی در بخش پایانی خطبه دوم، به اوضاع نا‌بسامان هوا به ویژه در استان تهران نیز اشاره کرد و گفت:‌ همه ما باید برای بهبود آب‌وهوا تلاش کنیم که یکی از راهکارهای آن، استفاده از خودروهای سالم و معاینه شده است و همچنین بهتر است به حال دیگران بی‌اعتنا نباشیم و از خودروی تک‌سرنشین کمتر استفاده کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز