مولاوردی:

بانو دباغ نمادی برای زنان مسلمان کنش‌گر است

۱۳۹۵/۰۸/۲۸ - ۱۳:۴۲:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۰۲۸
بانو دباغ نمادی برای زنان مسلمان کنش‌گر است
«شهیندخت مولاوردی» معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در پیامی درگذشت مرضیه حدیدچی (دباغ) را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در متن پیام شهیندخت مولاوردی آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

خبر درگذشت مبارز نستوه دوران انقلاب مرضیه حدیدچی (دباغ) موجب تاثر و تالم گردید.

این بانوی بزرگوار که عمر پر برکت و پر ثمر خود را مصروف تحقق شعارها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی نمود، لحظه ای از پای ننشست و  به نمادی برای زنان مسلمان کنش گر تبدیل شد.

اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (همدان)، سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی، استاد مدرسه عالی شهید مطهری، عضو شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی، مدرس واحد معارف اسلامی دانشگاه علم و صنعت، قائم مقام دبیر کل جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران، دریافت نشان درجه سه ایثار از رییس دولت هشتم در سال ۱۳۸۲، نمونه ای از سوابق درخشانی است که از او یک رجل سیاسی تمام عیار ساخته بود.

با انتخاب این یار دیرینه امام (ره) به عنوان یکی از سه عضو هیات اعزامی برای ابلاغ پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به گورباچف کلام امام «زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند»، در عمل مجال تفسیر یافت و راه برای بهره‌مندی از ظرفیت و قابلیت نیمی از سرمایه انسانی کشور در کسوت سفارت  و هیات مذاکره کننده هموار گردید، هر چند بعد از گذشت سال‌ها بالاخره این تجربه در دولت یازدهم تکرار شد.

اینک که بعد از تحمل دوره‌ای بیماری روح بلندش در آستانه اربعین حسینی در جوار حق آرمیده است، از خداوند متعال برای آن مرحومه علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌نماید. خداوند این عزیز سفر کرده را با سالار شهیدان و پیام آور کربلا محشور نماید.

شهیندخت مولاوردی

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز