از سوی عربستان اعلام شد؛

آتش بس ۴۸ ساعته در یمن

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۰۸:۲۶:۴۷
کد خبر: ۴۸۴۱۵۲
آتش بس ۴۸ ساعته در یمن
ائتلاف متجاوز عربستان سعودی، پس از نقض گسترده توافق اخیر مسقط، به صورت یکجانبه از آغاز آتش بسی 48 ساعته خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ائتلاف عربستان سعودی که پس از پیروزی مردم و نیروهای انقلابی یمن و سرنگونی دولت عبد ربه منصور هادی، به بهانه حمایت از "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری حملات هوایی و زمینی خود را به مردم و نیروهای انقلابی یمن آغازکرده، این بار پس از نقض مکرر آتش بس و توافق اخیر مسقط، ادعا کرد که یک آتش بس ۴۸ ساعته را اجرا می کند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) با انتشار بیانیه ائتلاف متجاوز سعودی، اعلام کرد که آتش بس از بعد از ظهر امروز (شنبه) از ساعت 12 ظهر وقت یمن آغاز می شود و تا 48 ساعت ادامه می یابد، و امکان تمدید آن وجود دارد.

ادعای عربستان برای ورود به این آتش بس یکجانبه درحالی است که قرار بود بر اساس توافق انجام شده در مسقط، آتش بس از پنجشنبه گذشته در یمن برقرار شود؛ اما با این حال عربستان سعودی و مزدورانش به حملات جنایتکاران به مناطق مختلف یمن ادامه داده و ده ها تن را به خاک و خون کشیدند.

"علی القحوم" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن، دیروز گفت: کشورهای متجاوز به آتش بسی که در مسقط پایتخت عمان مورد توافق واقع شد، پایبند نبودند، و به حملات خود به استان های مختلف یمن ادامه دادند، و حملات توپخانه ای و موشکی عربستان سعودی به روستاهای مرزی واقع درامتداد نوار مرزی بین دو کشور، و پیشروی نیروهای متجاوز با حمایت جنگنده ها نیز در صحرای میدی و تعز ادامه داشت.

این مسئول جنبش انصارالله تأکید کرد که پایبند نبودن کشورهای متجاوز به توافق آتش بس، نشان دهنده این است که این کشورها به دنبال ادامه ریختن خون مردم یمن و تخریب این کشور، غارت دارایی ها و ثروت آن و تعرض به حاکمیت این کشور طبق گرایش ها و خواسته های استعماری و تجاوزکارانه خود، هستند.

به گزارش برنا به نقل از العالم، القحوم گفت: با گذشت نزدیک به دو سال از شروع تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به یمن، کشتار یمنی ها به همان شیوه ای که باعث ننگ بشریت است، روی می دهد و آخرین مورد آن حمله دیروز به بازاری شلوغ در تعز بود که دراین حمله حدود 50 شهروند شهید و یا زخمی شدند.

در طول 20 ماه حمله همه جانبه ائتلاف عربستان سعودی به مردم یمن بیش از ۱۰ هزار نفر از زنان وکودکان و سالخودرگان در این کشور شهید شده اند، و تاسیسات آب، برق، بهداشت و سایر زیرساخت های این کشور بر اثر حملات هوایی عربستان سعودی ویران شده است. عربستان همچنین برای تشدید فشارها بر مردم یمن، آنان را به صورت همه جانبه محاصره کرده و مانع رسیدن کمکهای انسانی به آنها می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز