رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

تبلیغات ناصحیح باعث انحراف افکار می شود و داعش نمونه معاصر آن است

۱۳۹۵/۰۸/۳۰ - ۰۹:۰۱:۰۷
کد خبر: ۴۸۴۵۰۴
تبلیغات ناصحیح باعث انحراف افکار می شود و داعش نمونه معاصر آن است
حجت الاسلام سید رضا اکرمی گفت: تعلیمات و تبلیغات ناصحیح ، ناروا و بیان نادرست تاریخ برای نسل های دیگر باعث انحراف افکار و عقائد اسلامی شده که داعش نمونه معاصر آن است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری شنبه شب در مراسم سوگواری اربعین حسینی در حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: در گذشته بزرگترین اجتماع را در حج می دیدیم با 3 میلیون جمعیت، اما این 20 میلیون زائر زن و مرد که به پیاده روی اربعین می روند یک اجتماع بین المللی را نشان می دهند که باید مانور بدهیم زیرا یک همایش است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(س)افزود: امام راحل فرمود:" هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا فرود آورید"این نکته بیانگر آن است که به قلم، زبان، رفتار و بیان یکدیگر توهین نکنیم ما باید آگاه سازی و افشاگری کنیم و با حسین علیه السلام باشیم و در اخلاق ، اعتقاد، رفتار ، کردار وگفتار مثل او عمل کنیم.
 
اکرمی تصریح کرد: باید دست در دست یکدیگر شعار 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' در مسیر تولید، تجارت و صادرات فعال باشیم و در عین حال از اخلاق، انصاف و ایثارگری غافل نشویم. پول ها را سرمایه کنیم تجربه را به کار بگیریم و مملکت را بسازیم اینجا خانه و زادگاه ماست.
 
وی با اشاره به اینکه اگر فقط شعار بدهیم و در عمل به سمت فساد، فجور و آلودگی حرکت کنیم،تصریح کرد: اگر فقط شعار بدهیم و اهل عمل نباشیم هرگز موفق نخواهیم شد و کشور را نیز در مسیر ناصحیح هدایت می کنیم.اگر فسق و فجور کنیم و فطرت خدایی ما آسیب ببیند پیروز نخواهیم بود.
 
وی در ادامه گفت: همانطور که قرآن فرموده است 'تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان' همه باید در مسیر یاری یکدیگر برای تحقق خوبی ها و پرهیز از آلودگی ها تلاش و همراه با آن از حرکت در مسیر فساد و تباهی پرهیز کنیم.
 
به گزارش برنا به نقل از آستان، وی بر قرائت زیارت اربعین در این روز تاکید کرد، افزود: این زیارت نامه که آموزه ائمه(ع) به شیعیان است سرشار از معارف الهی است و یکی از خصایص امام حسین(ع)است.
 
به گفته اکرمی،شاید در نگاه اول همراهی اهل بیت(ع) اعم از زنان و کودکان معقول نباشد اما با نگاهی عمیق درمی یابیم حکمت هایی در این همراهی نهفته بود که توجه به تاریخ کربلا و نقل صحیح آن به نسل های آینده از جمله این حکمت ها بود.تعلیمات و تبلیغات ناصحیح ، ناروا و بیان نادرست تاریخ برای نسل های دیگر باعث انحراف افکار و عقائد اسلامی شده که داعش نمونه معاصر آن است.
 
مراسم سوگواری اربعین حسینی شنبه شب در حرم مطهر امام  خمینی(س) با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، اقشار مختلف مردم و بیت امام راحل برگزار شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز