گفتگوی ترامپ و رامنی دربارۀ مسائل جهانی

۱۳۹۵/۰۸/۳۰ - ۰۹:۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۵۰۹
گفتگوی ترامپ و رامنی دربارۀ مسائل جهانی
رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با مخالف سرسختش در جریان رقابتهای انتخاباتی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، و میت رامنی، یکی از مخالفان سرسخت وی در جریان رقابت‌های انتخاباتی، با یکدیگر دیدار و دربارۀ مسائل مختلف جهانی گفتگو کرده‌اند.

میت رامنی که سال 2012 نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود، برای گفتگو با ترامپ شنبه وارد مجموعه اختصاصی گلف وی در شهر بدمینسترِ ایالت نیوجرسی شد.

رامنی در جریان رقابت‌های انتخاباتی ترامپ را فردی «حقه‌باز و متظاهر» توصیف کرده بود. ترامپ نیز رامنی را فردی «خودخواه» خوانده و گفته بود او رقابت‌های انتخاباتی 2012 در برابر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، «نمی‌دانست چه باید بکند».

به گزارش پرس‌تی‌وی، این دیدار در حالی برگزار شد که ترامپ مشغول انتخاب اعضای کابینۀ خود است و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که رامنی گزینۀ مدنظر برای هدایت وزارت امور خارجۀ آمریکا باشد.

رامنی بعد از این دیدار به خبرنگاران گفت: «ما در مورد عرصه‌های مختلف جهانی که منافع ایالات متحده ارزش چشم‌گیری در آن‌ها دارد، گفتگوی جامعی داشتیم.»

وی ادامه داد: «ما دربارۀ آن موارد بحث کردیم و به تبادل نظر در خصوص آن موضوعات پرداختیم. گفتگوی دقیق و عمیقی داشتیم.»

فرماندار پیشین ایالت ماساچوست از اظهارنظر دربارۀ احتمال تصدی خود بر وزارت امور خارجۀ آمریکا خودداری کرد.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نیز این دیدار را «بسیار خوب» توصیف کرد.

رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک، جان بولتون، نمایندۀ پیشین آمریکا در سازمان ملل و نوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، دیگر گزینه‌های احتمالی برای هدایت وزارت امور خارجه هستند.

به گفتۀ تیم ترامپ، هدف از تمامی این دیدارها انتخاب اعضای کابینه نبوده و برخی از این گفتگوها صرفاً برای مشاوره گرفتن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز