نایب رییس اتاق ایران:

چهارشنبه سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی می شود

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۲۰:۴۳:۱۵
کد خبر: ۴۸۵۱۱۳
چهارشنبه سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی می شود
سلطانی گفت: چهارشنبه سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی می شود که یکی از عوامل مهم برای ارتباط بیشتر بخش‌های اقتصادی و تسهیل سفر فعالان اقتصادی به دو کشور محسوب می‌شود و اتاق ایران آماده همکاری با بخش اقتصادی سفارت برای برگزاری همایش‌ها و سمینارهای معرفی فرصت‌های همکاری مشترک است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری اتاق بازرگانی، مدیرکل اتاق بازرگانی اسلوونی از امضای سه قرارداد با شرکت های ایرانی همزمان با سفر رییس جمهوری این کشور به تهران (دوم آذرماه) و بازگشایی سفارت این کشور در ایران خبر داد.

صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «سامو هریبار میلیچ» در دیدار با نایب رییس اتاق ایران یادآوری کرد سفر هیات بلند پایه مقام های سیاسی و اقتصادی به همراه رییس جمهور اسلوونی در روزهای دوم و سوم آذر انجام می شود و فردا (سه شنبه) در حضور رییس جمهوری این کشور قراردادهای همکاری با شرکت‌های ایرانی به امضا رسد.

وی اضافه کرد: برخی شرکت‌های اسلوونیایی که از گذشته با ایران همکاری می کردند دو روز پیش به تهران آمدند تا با همکاران خود دیدار و مذاکره کنند.

مدیرکل اتاق بازرگانی اسلوونی دلیل سطح پایین مناسبات اقتصادی با ایران را فقدان روابط بانکی دانست و افزود: همراه با هیات اقتصادی و سیاسی اسلوونی، نمایندگان سه بانک معتبر این کشور پیشنهادهای همکاری را در مذاکره با مقام های بانک مرکزی و چند بانک خصوصی ارایه می کنند.

میلیچ گفت: چند شرکت اسلوونیایی که در یک سال گذشته دفتر نمایندگی خود را در تهران دایر کرده‌اند، افزون بر نقش فعال در برقراری ارتباط میان اسلوونی با ایران، ایجاد پیوند میان بخش‌های اقتصادی را بر عهده دارند.

این مقام اسلوونی تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی در آینده اقتصاد منطقه مهم است و اضافه کرد: هر دو کشور می‌توانند به عنوان دروازه‌ای برای ورود به بازار بزرگ خاورمیانه و اروپا محسوب شوند و بازگشایی سفارت این کشور در تهران نیز فرصت سفر بیشتر ایرانیان و ارتباط بخش‌های اقتصادی را فراهم می آورد.

نایب رییس اتاق ایران نیز در این دیدار گفت: در سال های گذشته سه هیات از اسلوونی به ایران سفر کردند و حضور رییس جمهوری این کشور به همراه هیات 50 نفره از فعالان اقتصادی در اتاق ایران را نشاندهنده اشتیاق برای توسعه مناسبات اقتصادی است.

به گفته پدرام سلطانی، زمینه‌های مختلفی برای همکاری بین بخش‌های اقتصادی دو کشور وجود دارد و بسیاری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که در 10 سال گذشته باقی مانده است، بستر توسعه مناسبات را فراهم می سازد.

سلطانی اضافه کرد: بسیاری از سازمان های بین المللی تایید کرده اند ایران از شرایط مساعد سرمایه گذاری و کار بهره مند است و سرمایه گذاری در ایران نرخ بالای برگشت سرمایه را به همراه خواهد داشت.

وی تغییر نگاه دولت و پررنگ تر شدن نقش بخش خصوصی در آینده اقتصاد ایران را یادآور شد و گفت: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به بخش‌خصوصی واگذار شده است و اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش‌خصوصی کشور آمادگی دارد نقش پل ارتباطی بین ایران و اسلوونی را ایفا کند و برای افزایش حجم مناسبات اقتصادی گام بردارد.

سلطانی افزود: چهارشنبه سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی می شود که یکی از عوامل مهم برای ارتباط بیشتر بخش‌های اقتصادی و تسهیل سفر فعالان اقتصادی به دو کشور محسوب می‌شود و اتاق ایران آماده همکاری با بخش اقتصادی سفارت برای برگزاری همایش‌ها و سمینارهای معرفی فرصت‌های همکاری مشترک است.

سلطانی استفاده از تجربیات اسلوونی در زمینه خدمات گردشگری را یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری بین دو کشور دانست و گفت: زیرساخت‌های همکاری بین دو کشور در زمینه گردشگری موجود است و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و تاریخی ایران، ارتباط تشکل‌ها و تبادل هیات‌های تخصصی، می‌تواند فرصت استفاده از تجربیات اسلوونی و کار مشترک را فراهم آورد.

دو طرف در این دیدار بر همکاری تخصصی و کارشناسی اتاق‌های ایران و اسلوونی برای هدفمنسازی سرمایه‌گذاری و فعالیت مشترک بین دو کشور تاکید کردند.

 

 

نظر شما