رحمانی فضلی در نشست خبری:

هر کس من را تهدید کند من تیزتر می‌شوم/ بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار روادید برای سفر به کشور عراق صادر شد/ سخنرانی مطهری هیچ مشکلی در مشهد ایجاد نمی کرد

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۹:۵۵:۴۱
کد خبر: ۴۸۵۲۱۳
هر کس من را تهدید کند من تیزتر می‌شوم/ بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار روادید برای سفر به کشور عراق صادر شد/ سخنرانی مطهری هیچ مشکلی در مشهد ایجاد نمی کرد
رحمانی‌فضلی ضمن قدردانی از دولت عراق در همکاری با وزارت کشور ایران گفت: امسال بیش از 2 میلیون و 100 هزار روادید برای شرکت مردم در اربعین حسینی صادر شد.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور صبح امروز در نشست‌خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عملکرد وزارت کشور در برگزاری مراسم اربعین حسینی، گفت: بنده به نمایندگی از سوی دستگاه‌های متعدد باید توضیح کامل‌تری نسبت به این مسئله بدهم.

وی با اشاره به اینکه جابجا کردن بیش از 2 میلیون نفر در بازه زمانی دو هفته کار ساده‌ای نیست، افزود: مراحل ثبت‌نام و ساماندهی، اسکان، تغذیه و آب، درمان و امنیت زائران کار ساده‌ای نیست، ضمن اینکه هیچ ساماندهی کلانی برای این موضوع در کشور وجود ندارد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه امسال همکاران ما مرتبا جلساتی را تشکیل دادند و آسیب‌شناسی انجام شد، خاطرنشان کرد: 90 مورد نقاط قوت، 150 مورد نقطه ضعف، 28 مورد فرصت و 31 تهدید در این جلسات شناسایی شد.

رحمانی‌فضلی ضمن قدردانی از دولت عراق در همکاری با وزارت کشور ایران گفت: امسال بیش از 2 میلیون و 100 هزار روادید برای شرکت مردم در اربعین حسینی صادر شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امسال بیش از 10 هزار اتوبوس فقط برای حمل و نقل زائران و بیش از 230 هزار پارکینگ تعیین کردیم، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و 620 هزار زائر وارد کشور شدند و هیچ مورد ترافیکی تاکنون گزارش نشده است.

وی با تاکید بر اینکه یک میلیون و 500 هزار زائر را در هر وعده غذایی مورد پذیرایی قرار دادیم، گفت: همه استان‌ها در این مسئله مسئولیت داشتند و هر بخشی را به منطقه‌ای واگذار کردیم.

وی خاطر نشان کرد: صدور ویزا برای 2 میلیون نفر کار دشواری است؛ بنابراین از دستگاه های دیگر کمک گرفتیم.

وی تاکید کرد: اینکه می گویند در مرز مهران مشکل آب و غذا وجود دارد، تکذیب می کنم.

رحمانی فضلی گفت: صدها هزار نفر بدون داشتن ویزا به مرز هجوم آوردند و حتی در مواردی ماموران نیروهای انتظامی با سنگ زدند؛ اما این عزیزان صبر پیشه کردند و هیچگونه عکس العملی نشان ندادند.

وی بااشاره به لغو سخنرانی رحمانی فضلی بیان کرد: اگر سخنرانی علی مطهری انجام می شد، هیچ اتفاقی رخ نمی داد. وزارت کشور وظیفه دارد امنیت نشست ها و سخنرانی هایی که دارای مجوز هستند را برقرار کند و جناح بندی تاثیری در عملکرد ما ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره حوادث مشهد و اینکه چرا این حساسیت ها در خصوص آلودگی هوا و مشکلات زایران در ورود به کشور عراق برای وزارت کشور وجود ندارد، اظهار داشت: هر موردی مسئولی دارد، همه اینها باید در جایگاه خودش بررسی شود. در بحث رکود ما شرایط خاصی داریم؛ الان دولت توانسته رکود منهای ٥/٨ را به منفی ٤/٤ برساند.

وی تاکید کرد که  نگاه دولت ترجیح امری بر امر دیگر نیست.

خبرنگاری با اشاره به نامه روز گذشته رییس جمهور در پاسخ به نامه علی مطهری عنوان کرد در نامه آقای روحانی اشاره شده است، ورود افراد به مراکزحساس،  توضیح بفرمایید منظور رییس جمهور از نفوذ افراد به مراکز حساس چه بوده است؟ که وزیر کشور در پاسخ گفت: منظور رییس جمهور را دستگاه اطلاعاتی باید بررسی کند ، ایشان هم نگفته قطعا نفوذ بوده ایشان احتمال دادند.به هر حال ممکن است عده ای به دنبال اختلاف در کشور و زیر سوال بردن اربیعین باشند . بیان ایشان شامل دستور است.

خبرنگاری  از وزیر کشور سوال کرد قرار بود نشست علی مطهری در یک مکان دولتی برگزار شود، اگر نشست مذهبی بود، نیاز به کسب مجوز نیست، گفت: اگر تشخیص رییس دستگاه این بوده که آن مکان اجاره داده شود مشکلی ندارد؛ این قانون خاصی نیست و اگر عدالت رعایت شود اشکالی ندارد. به هر حال مکان اولی را دادستانی لغو کرد ، امنیت تامین شده بود معاون سیاسی استانداری قول تامین امنیت را داده بود، وقتی مجوز صادر می‌شود یعنی امنیت هم تامین خواهد شد و مشکل امنیتی وجود نداشته است، با رعایت انصاف و عدالت می‌شود مکان دولتی را اجاره داد اما زمان انتخابات این اجازه داده نمی‌شود

خبرنگاری از وزیر کشور سوال کرد، گفتید صدور مجوز برای برگزاری تجمع و سخنرانی بر عهده وزارت کشور است اما در این چندسال تجمعات بسیاری در دانشگاه لغو شد، چرا برای آنها نشست نمی‌گذارید و اطلاع رسانی نمی‌کنید؟ که وزیر پاسخ داد:  ما دو جا تجمع داریم؛ یکی محدوده های دانشگاه و مساجد است که مسئولیت آن بر عهده خود دانشگاه است و من هم به عنوان وزیر کشور حق ورود به دانشگاه را ندارم، نیروی انتظامی هم حق ندارد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: آن جایی را ما مجوز می‌دهیم ١00درصد امنیت آن را تامین می‌کنیم و برای من فرقی نمی‌کند کدام گروه برگزار کننده است ما در وزارت کشور به قانون عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد یادآورشد: در مشهد مجوز گرفته شده بود. از نظر من به عنوان وزیر کشور این سخنرانی انجام م‌یشد هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد، مردم ما فهیم هستندو جمهوری اسلامی بسیار توانمند است. حالا ممکن است گزارشی از تجمع به مقام مسئول داده شود که آن مقام هم دادستانی باشد که احتمال بی نظمی داده باشد، در این صورت مقررات می‌گوید مسئول امنیت داخلی وزیر کشور است و شورای امنیت کشور مسئول این امنیت است. در این شورا هم قوه قضاییه، هم سپاه و هم سایر قوا و نهادها نماینده دارند.

رحمانی فضلی ادامه داد: آقای مطهری هم به من تلفن کرد و گفت چنین اتفاقی افتاده است، با استاندار خراسان رضوی تماس گرفتم ایشان گفت هم با اقای آملی لاریجانی هم  علی لاریجانی وهم با دادستان صحبت شده بود، ایشان گفت همه قول مساعد دادندو گفتند برگزاری این مراسم ایرادی ندارد . من گفتم شما همه مسئولیت را قبول کنید. استاندار گفت که  دادستانی محل سخنرانی را پلمپ کردهاست. ایشان گفت جا را عوض کردم اما نمیدانست که باز هم ممکن است مانع شوند. نیروی انتظامی ضابط قوه قضاییه است و مکان را پلمپ کرده بود هرچند نمی‌توانست این کار را انجام دهد. متاسفانه این مشکل حل نشد و مراسم سخنرانی لغو شد. موضوعی که می‌شد تمهیدات مناسبی برای ان مراسم اتخاذ شود و سخنرانی صورت گیرد.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه همه باید خویشتن داری کنیم، تصریح کرد:  تند کردن فضا مناسب نیست، همه باید بنشینتد و چاره بی اندیشند.

رحمانی فضلی یادآور شد:در این مسئله باید استنباط دادستان شنیده می‌شد، هرچند به نظر من این استنباط درست نیست. الان نیروهای ما در مشهد در حال بررسی این موضوع هستند اما رسانه ها و جناح ها هم بایدخویشتن داری کنند زیرا تند شدن فضا به نفع کشور نیست.

خبرنگاری سوال کرد که  بارها اعلام شد فرمانداران همسو با دولت نیستند و این مشکلات هم بخاطر ناهمسویی فرمانداران با دولت شکل می‌گیرید، چرا وزارت کشور تصمیم جدی درباره مدیران ناهمسو با دولت اتخاذ نمی‌کند اخیرا همچنین سخنرانی صادق زیبا کلام در قزوین  لغو شد علت آن چه بود؟ که رحمانی فضلی پاسخ داد: در خصوص قزوین مسئله حل شد. صورت جلسه به من فرستاده شده بود و من هم گفتم که سخنرانی باید انجام شود.به رییس دانشگاه هم ابلاغ شد مشکلی برای سخنرانی وجود ندارد. رییس دانشگاه باید ٢٤ ساعت قبل به استانداری برای بررسی شرایط بیرونی خبر می‌داد، اما خود دانشگاه ابلاغ کرده که سخنرانی لغو شده است. خود دانشگاه تصمیم گرفته سخنرانی آقای زیباکلام در قزوین لغو شود.

وی همچنین درباره ماجرای سخنرانی مطهری در پشراز که به درگیری انجامید نیز گفت: مسئله شیراز متفاوت بود و از جنس مشهد نبود. استاندار فاس هم بخاطر مشکل پیش آمده  عوض نشده بود و دلایل دیگری داشت. آقای فرماندار مشهد هم به این دلیل برکنار نشده و من ١٨ /٨ حکم را زده بودم.فرمانداران و مدیران ما از جنس مدیریت در دولت گذشته نیستند اما ممکن است سلیقه های متفاوتی داشته باشند. به هر حال در شیوه مدیریت ممکن است سلیقه ها متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: از هر جناحی دوستان به من لطف دارند. در انتخابات قبلی چقدر فضاساز ی شد مبنی بر اینکه با این وزیر انتخابات نمی‌شود برگزار کرد؟! باید قبول کنیم عده ای هستند که دین و قانون را بر چیزی ترجیح نداده و نمی‌دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: رحمانی فضلی اهل تهدید نیست. هر کس من را تهدید کند من تیزتر می‌شوم البته اگر در مسیر حق نباشیم، گردنم از مو هم باریک تر است.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به این سوال که چرا سخنرانی های احمدی‌نژاد با وجود پرونده هایی که دارد براحتی برگزار می‌شود، اما فرزند شهید مطهری نمی‌تواندسخنرانی کندو علت  رفتارهای فراقانونی در استان  خراسان رضوی با حاکم خود خوانده آن چیست، گفت: این بحث حاکم خودخوانده درست نیست حفظ ادب برای ما واحب است.آقای علم الهدی نماینده ولی فقیه هستند و ممکن است ایده های دیگری داشته باشند و باید احترام این افراد که مورد تایید رهبری هستند حفظ شود.متاسفانه مسائل تندی علیه فرد مومنی که دیگاه متفاوتی دارد مطرح می‌شود! این درست نیست و نباید این قضاوت ها در جامعه مطرح شود.

وی ادامه داد: اینکه برای احمدی نژاد امنیت وجود دارد، برای ما نفس امنیت مطرح است. درباره سخنرانی ایشان به وی تذکر داده شده است که باید به ما اطلاع بدهید و امنیت شما با ما است اما احمدی نژاد گفته امنیت جاهایی که می‌رویم با خودمان است و خودم تامین می‌کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: ما از لغو سخنرانی آقای مطهری متاسف هستیم . دادستان با توجه به اختیارات قانونی این کار را انجام داده است که هم رییس جمهور، هم من و هم رییس مجلس و حتی به نقل از رییس محلس  رییس قوه قضاییه هم مخالف بودند،کار درستی نبوده و پیگیری می‌شود.

خبرنگاری سوال کرد با توجه به اختیاراتی که دادستان برای لغو سخنرانی برای خود می‌داند در موقع انتخابات وضعیت طور دیگری می‌شود و ما باید قید انتخابات باشکوه را  بزنیم؟ که وزیرکشور پاسخ داد : برداشت دادستان از قانونی که برای خود اختیار می‌داند درست نیست. البته که نمی‌توانیم برویم خیابان درگیر شویم و عاقلانه نیست. راه درست این است که باید این تفسیر را به جایی برسانیم و اگر لازم است اصلاح شود. آقای دادستان نمی‌تواند تفسیر کند که راسا با تجمعات و سخنرانی ها مخالفت کند.

وی همچنین به ماجرای سخنرانی موسوی لاری در قرچک که با بی نظمی‌های همراه شد اشاره کرد و گفت:درباره قرچک به جمع بندی رسیدیم و افرادی عذرخواهی کردند و تعهد دادند ، استاندار باید اطلاع رسانی می‌کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: درباره انتخابات می‌گویم به هیچ وجه مشکلی در تجمعات و سخنرانی‌ها نخواهیم داشت. همه هماهنگی ها انجام خواهد شد و موضوعات مشابه این مشکل را با رییس قورقضاییه صحبت می‌کنیم و نظر ایشان را می‌گیریم.

خبرنگاری از رحمانی فضلی سوال کرد که  آیا آقای املی لاریجانی پاسخ نامه شما درباره برگزاری کنسرت ها را دادند؟ که رحمانی فضلی پاسخ داد:  بله حضوری پاسخ دادند. ایشان گفتند من قبول دارم که صدور مجوزات با وزارت ارشاد است و امنیت با وزارت کشور،  اما این موارد باید هناهنگ شوند و آن را مدیریت کرد. هرکجا که صدور مجوز باشد البته با رعایت عرفیات ان منظقه باید صورت بگیرد. قم را ببینید که آن مسئله چقدر حاشیه ساز شد. شاید مشابه آن مراسم ، حتی ده ها برابرش در تهران برگزار می‌شود، اما باید شرایط را ببینیم ،‌خداوند به ما عقل داده که متناسببه گزارش ایسنا، وزیر کشور در  نشست خبری خود که صبح امروز ( سه شنبه ) در محل وزارت کشور برگزار  شد ،در پاسخ به سوالی درباره عملکرد وزارت کشور در برگزاری مراسم اربعین گفت: بنده به نمایندگی از طرف دستگاه های متعدد باید توضیح کاملتری نسبت به این مسئله بدهم، منتقل و جابجا کردن بیش از ٢ میلیون نفر در بازه زمانی دو هفته ای کار ساده ای نیست.

وی ضمن فدردانی از دولت عراق جهت همکاری با وزارت کشور گفت: امسال بیش از ٢ میلیون و ١٠٠ روادید صادر شد. بیش از ١٠ هزار اتوبوس فقط برای حمل و نقل زوار و بیش از ٢٣٠ هزار پارکینگ تعیین کردیم و  ١ میلیون ٦٢٠ هزار زائر تاکنون وارد کشور شده اند و هیچ مورد ترافیکی تاکنون گزارش نشده است.

وزیر کشور ادامه داد: در زمینه امنیت با همکاری دولت عراق تا الان یک مورد مشکل امنیتی در اربیعین نداشتیم و این تامین امنیت کار ساده ای نیست.

وی در ادامه با  بیان اینکه یکی از مشکلاتی که مواجه شدیم بحث حضور افرادی بود که بصورت غیرمجاز و بدون داشتن روادید در مرزها حضور داشتند،گفت:  ما این عشق به اباعبدالله را ستایش می‌کنیم، اما هیچ پیش بینی برای این حجم حضور غیرقانونی نشده بود اما این حجم افراد هم کنترل شدند.

وی ادامه داد: فشار زیادی در مرزها بود؛ خانم، مرد جوان، کودک  و پیر بودند اما وظیفه داشتیم مانع خروج این افراد غیرقانونی بشویم در این مسئله متاسفانه به نیروی انتظامی حمله و جسارت شد با سنگ و چوب  به آنان حمله شد اما با این حال کنترل و ساماندهی کردیم. برخی جاده ها را به مهران را بستیم تا جلوی فشار را بگیریم.

وزیر کشور ادامه داد: از مردم های استان خوزستان و ایلام به ویژه استان ایلام که بیشترین  تردد را داشته است تشکر می‌کنیم. بیش از ٥٠ درصد زوار از مرز مهران جابجا شدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره حوادث مشهد و اینکه چرا این حساسیت ها در خصوص آلودگی هوا و مشکلات زایران در ورود به کشور عراق برای وزارت کشور وجود ندارد؟: اظهار داشت: هر موردی مسئولی دارد، همه اینها باید در جایگاه خودش بررسی شود. در بحث رکود ما شرایط خاصی داریم؛ الان دولت توانسته رکود منهای ٥/٨ را به منفی ٤/٤ برساند.

وی تاکید کرد که  نگاه دولت ترجیح امری بر امر دیگر نیست.

خبرنگاری با اشاره به نامه روز گذشته رییس جمهور در پاسخ به نامه علی مطهری عنوان کرد در نامه آقای روحانی اشاره شده است، ورود افراد به مراکزحساس،  توضیح بفرمایید منظور رییس جمهور از نفوذ افراد به مراکز حساس چه بوده است؟ که وزیر کشور در پاسخ گفت: منظور رییس جمهور را دستگاه اطلاعاتی باید بررسی کند ، ایشان هم نگفته قطعا نفوذ بوده ایشان احتمال دادند.به هر حال ممکن است عده ای به دنبال اختلاف در کشور و زیر سوال بردن اربیعین باشند . بیان ایشان شامل دستور است.

خبرنگاری  از وزیر کشور سوال کرد قرار بود نشست علی مطهری در یک مکان دولتی برگزار شود، اگر نشست مذهبی بود، نیاز به کسب مجوز نیست، گفت: اگر تشخیص رییس دستگاه این بوده که آن مکان اجاره داده شود مشکلی ندارد؛ این قانون خاصی نیست و اگر عدالت رعایت شود اشکالی ندارد. به هر حال مکان اولی را دادستانی لغو کرد ، امنیت تامین شده بود معاون سیاسی استانداری قول تامین امنیت را داده بود، وقتی مجوز صادر می‌شود یعنی امنیت هم تامین خواهد شد و مشکل امنیتی وجود نداشته است

خبرنگاری از وزیر کشور سوال کرد  گفتید صدور مجوز برای برگزاری تجمع و سخنرانی بر عهده وزارت کشور است اما در این چندسال تجمعات بسیاری در دانشگاه لغو شد، چرا برای آنها نشست نمی‌گذارید و اطلاع رسانی نمی‌کنید؟ که وزیر پاسخ داد:  ما دو جا تجمع داریم؛ یکی محدوده های دانشگاه و مساجد است که مسئولیت آن بر عهده خود دانشگاه است و من هم به عنوان وزیر کشور حق ورود به دانشگاه را ندارم، نیروی انتظامی هم حق ندارد.

رحمانی فضلی تاکید کرد :آن جایی را ما مجوز می‌دهیم ١00درصد امنیت آن را تامین می‌کنیم و برای من فرقی نمی‌کند کدام گروه برگزار کننده است ما در وزارت کشور به قانون عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد یادآورشد: در مشهد مجوز گرفته شده بود. از نظر من به عنوان وزیر کشور این سخنرانی انجام م‌یشد هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد، مردم ما فهیم هستندو جمهوری اسلامی بسیار توانمند است. حالا ممکن است گزارشی از تجمع به مقام مسئول داده شود که آن مقام هم دادستانی باشد که احتمال بی نظمی داده باشد، در این صورت مقررات می‌گوید مسئول امنیت داخلی وزیر کشور است و شورای امنیت کشور مسئول این امنیت است. در این شورا هم قوه قضاییه، هم سپاه و هم سایر قوا و نهادها نماینده دارند.

رحمانی فضلی ادامه داد: آقای مطهری هم به من تلفن کرد و گفت چنین اتفاقی افتاده است، با استاندار خراسان رضوی تماس گرفتم ایشان گفت هم با اقای آملی لاریجانی هم  علی لاریجانی وهم با دادستان صحبت شده بود، ایشان گفت همه قول مساعد دادندو گفتند برگزاری این مراسم ایرادی ندارد . من گفتم شما همه مسئولیت را قبول کنید. استاندار گفت که  دادستانی محل سخنرانی را پلمپ کردهاست. ایشان گفت جا را عوض کردم اما نمیدانست که باز هم ممکن است مانع شوند. نیروی انتظامی ضابط قوه قضاییه است و مکان را پلمپ کرده بود هرچند نمی‌توانست این کار را انجام دهد. متاسفانه این مشکل حل نشد و مراسم سخنرانی لغو شد. موضوعی که می‌شد تمهیدات مناسبی برای ان مراسم اتخاذ شود و سخنرانی صورت گیرد.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه همه باید خویشتن داری کنیم، تصریح کرد:  تند کردن فضا مناسب نیست، همه باید بنشینتد و چاره بی اندیشند.

رحمانی فضلی یادآور شد:در این مسئله باید استنباط دادستان شنیده می‌شد، هرچند به نظر من این استنباط درست نیست. الان نیروهای ما در مشهد در حال بررسی این موضوع هستند اما رسانه ها و جناح ها هم بایدخویشتن داری کنند زیرا تند شدن فضا به نفع کشور نیست.

خبرنگاری سوال کرد که  بارها اعلام شد فرمانداران همسو با دولت نیستند و این مشکلات هم بخاطر ناهمسویی فرمانداران با دولت شکل می‌گیرید، چرا وزارت کشور تصمیم جدی درباره مدیران ناهمسو با دولت اتخاذ نمی‌کند اخیرا همچنین سخنرانی صادق زیبا کلام در قزوین  لغو شد علت آن چه بود؟ که رحمانی فضلی پاسخ داد: در خصوص قزوین مسئله حل شد. صورت جلسه به من فرستاده شده بود و من هم گفتم که سخنرانی باید انجام شود.به رییس دانشگاه هم ابلاغ شد مشکلی برای سخنرانی وجود ندارد. رییس دانشگاه باید ٢٤ ساعت قبل به استانداری برای بررسی شرایط بیرونی خبر می‌داد، اما خود دانشگاه ابلاغ کرده که سخنرانی لغو شده است. خود دانشگاه تصمیم گرفته سخنرانی آقای زیباکلام در قزوین لغو شود.

وی همچنین درباره ماجرای سخنرانی مطهری در پشراز که به درگیری انجامید نیز گفت: مسئله شیراز متفاوت بود و از جنس مشهد نبود. استاندار فاس هم بخاطر مشکل پیش آمده  عوض نشده بود و دلایل دیگری داشت. آقای فرماندار مشهد هم به این دلیل برکنار نشده و من ١٨ /٨ حکم را زده بودم.فرمانداران و مدیران ما از جنس مدیریت در دولت گذشته نیستند اما ممکن است سلیقه های متفاوتی داشته باشند. به هر حال در شیوه مدیریت ممکن است سلیقه ها متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: از هر جناحی دوستان به من لطف دارند. در انتخابات قبلی چقدر فضاساز ی شد مبنی بر اینکه با این وزیر انتخابات نمی‌شود برگزار کرد؟! باید قبول کنیم عده ای هستند که دین و قانون را بر چیزی ترجیح نداده و نمی‌دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: رحمانی فضلی اهل تهدید نیست. هر کس من را تهدید کند من تیزتر می‌شوم البته اگر در مسیر حق نباشیم، گردنم از مو هم باریک تر است.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به این سوال که چرا سخنرانی های احمدی‌نژاد با وجود پرونده هایی که دارد براحتی برگزار می‌شود، اما فرزند شهید مطهری نمی‌تواندسخنرانی کندو علت  رفتارهای فراقانونی در استان  خراسان رضوی با حاکم خود خوانده آن چیست، گفت: این بحث حاکم خودخوانده درست نیست حفظ ادب برای ما واحب است.آقای علم الهدی نماینده ولی فقیه هستند و ممکن است ایده های دیگری داشته باشند و باید احترام این افراد که مورد تایید رهبری هستند حفظ شود.متاسفانه مسائل تندی علیه فرد مومنی که دیگاه متفاوتی دارد مطرح می‌شود! این درست نیست و نباید این قضاوت ها در جامعه مطرح شود.

وی ادامه داد: اینکه برای احمدی نژاد امنیت وجود دارد، برای ما نفس امنیت مطرح است. درباره سخنرانی ایشان به وی تذکر داده شده است که باید به ما اطلاع بدهید و امنیت شما با ما است اما احمدی نژاد گفته امنیت جاهایی که می‌رویم با خودمان است و خودم تامین می‌کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: ما از لغو سخنرانی آقای مطهری متاسف هستیم . دادستان با توجه به اختیارات قانونی این کار را انجام داده است که هم رییس جمهور، هم من و هم رییس مجلس و حتی به نقل از رییس محلس  رییس قوه قضاییه هم مخالف بودند،کار درستی نبوده و پیگیری می‌شود.

خبرنگاری سوال کرد با توجه به اختیاراتی که دادستان برای لغو سخنرانی برای خود می‌داند در موقع انتخابات وضعیت طور دیگری می‌شود و ما باید قید انتخابات باشکوه را  بزنیم؟ که وزیرکشور پاسخ داد : برداشت دادستان از قانونی که برای خود اختیار می‌داند درست نیست. البته که نمی‌توانیم برویم خیابان درگیر شویم و عاقلانه نیست. راه درست این است که باید این تفسیر را به جایی برسانیم و اگر لازم است اصلاح شود. آقای دادستان نمی‌تواند تفسیر کند که راسا با تجمعات و سخنرانی ها مخالفت کند.

وی همچنین به ماجرای سخنرانی موسوی لاری در قرچک که با بی نظمی‌های همراه شد اشاره کرد و گفت:درباره قرچک به جمع بندی رسیدیم و افرادی عذرخواهی کردند و تعهد دادند ، استاندار باید اطلاع رسانی می‌کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: درباره انتخابات می‌گویم به هیچ وجه مشکلی در تجمعات و سخنرانی‌ها نخواهیم داشت. همه هماهنگی ها انجام خواهد شد و موضوعات مشابه این مشکل را با رییس قورقضاییه صحبت می‌کنیم و نظر ایشان را می‌گیریم.

خبرنگاری از  رحمانی فضلی سوال کرد که  آیا آقای املی لاریجانی پاسخ نامه شما درباره برگزاری کنسرت ها را دادند؟ که رحمانی فضلی پاسخ داد:  بله حضوری پاسخ دادند. ایشان گفتند من قبول دارم که صدور مجوزات با وزارت ارشاد است و امنیت با وزارت کشور،  اما این موارد باید هناهنگ شوند و آن را مدیریت کرد. هرکجا که صدور مجوز باشد البته با رعایت عرفیات ان منظقه باید صورت بگیرد. قم را ببینید که آن مسئله چقدر حاشیه ساز شد. شاید مشابه آن مراسم ، حتی ده ها برابرش در تهران برگزار می‌شود، اما باید شرایط را ببینیم ،‌خداوند به ما عقل داده که متناسب با آن شرایط تصمیم بگیریم.

وزیر کشور دریاره اینکه انتصاب معاون سیاسی به کجا رسید گفت: این موضوع معاونت سیاسی هم در دوره وزارت ما از موضوعاتی بود که زمان‌بر شد. درباره مورد آخری هم صحبت کردیم ما صحبت نهایی را با گزینه نهایی داشتیم اما چون ایشان مسئولیتی درباره اربعین و سفرهای استانی داشتد، صبر کردیم تمام شود تا بعد از آن معرفی شوند.

 

 

نظر شما