وزیر دفاع:

ایران از روسیه جنگنده «سوخو۳۰» می خرد

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۲:۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۸۶۷۹۴
ایران از روسیه جنگنده «سوخو۳۰» می خرد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: خرید جنگنده های "سوخو 30" از روسیه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه گردهمایی بزرگ 5 هزار نفر از بسیجیان وزارت دفاع گفت: خرید جنگنده «سوخو30» از روسیه در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد و این اقدام را در راستای نوسازی تجهیزات نیروی هوایی اعلام کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: هر نوع همکاری با طرف فروشنده باید مستلزم در اختیار قرار گرفتن بازار، فناوری و سرمایه‌گذاری مشترک باشد و ما در جریان مذاکره با روسیه نیز این موضوع را مطرح کرده‌ایم و و آنها نیز آن را پذیرفته‌اند.

وی درباره اظهارات مقامات روسی مبنی بر گفت‌وگوی ایران و روسیه برای قرارداد نظامی 10 میلیارد دلاری، افزود: ما برای تأمین نیازهای دفاعی خود با هر مرجعی به جز آمریکا و اسرائیل که قادر به تأمین نیازها و همراهی و همپایی با صنایع دفاع باشد، مذاکره خواهیم کرد.

سردار حسین دهقان درباره تمایل روس‌ها به حضور در پایگاه نوژه همدان، تصریح کرد: در حمایت و پشتیبانی از دولت قانونی سوریه و نیازهایی که آنها اعلام می‌کنند، قطعاً با دوستان روس خود همکاری‌هایی داریم و متناسب با الزامات شرایط میدانی اقداماتی را انجام می‌دهیم، حال اگر اقتضا این باشد که بخواهیم برای پشتیبانی از عملیات در میدان، همکاری‌های مجددی با روسیه در نوژه داشته باشیم چنین اقدامی را انجام می‌دهیم.

وی در واکنش به بمب‌گذاری اخیر تروریست‌های داعش در حله عراق و کشته شدن تعدادی از زائران ایرانی در جریان این اقدام تروریستی از دولت عراق خواست که عوامل این جریان تروریستی را پیدا و آنها را سرکوب کند.

همکاری دفاعی ایران و چین

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره این که آیا ایران از چین خرید نظامی خواهد داشت یا خیر، خاطرنشان کرد: در جریان سفر اخیر وزیر دفاع چین توافقنامه‌ای به عنوان توافق بین دولتی امضا شد و طی آن همکاری‌های دفاعی و صنعتی را پیش‌بینی کردیم و قطعاً متناسب با آن نیز جلو می‌رویم و در مواردی خاص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز