امین آصفی:

بسیجی بودن یک افتخار بزرگ است

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۵:۴۴:۲۷
کد خبر: ۴۸۶۹۴۷
بسیجی بودن یک افتخار بزرگ است
هفته بسیج یاد آور خاطرات بسیاری در اذهان مردم ایران است خاطراتی که رابطه مستقیم با حیثیت و آبروی یک ملت و سرزمین دارد .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امین آصفی فرمانده پایگاه ویژه امام حسن مجتبی(ع) به مناسبت هفته بسیج نوشت:

دفاع مقدس آیینه تمام نمای فداکاریها و رشادتهای بسیجیان است آنانی که لشگر مخلص خدا بودند و چه خالصانه قدم در میعادگاه عشاق گذاشتند.

بسیجی بودن یک افتخار بزرگ است چرا که در وصف بسیج همان بس که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: بسیجی یعنی علی(ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود پس پیرو علی(ع) بسیجی واقعی است کسی که علوی باشد در همه زمینه ها.

در وصف بسیجیان مخلص همین جمله فرمانده دلیر سپاه توحید شهید حاج محمدابراهیم همت بس است که فرمود :من خاک پای بسیجی ها هم نمی شوم. و این است جایگاه بسیجیان واقعی در عالم.

اما بسیج امروز یک سازمان یا یک نهاد یا یک شخصیت حقوقی و حقیقی نیست بسیج به برکت خون شهدایش شناخته می شود بسیج یک فرهنگ ، گفتمان و یک ایدئولوژِی اصیل در جهان بشریت است و حد و مرز نمی شناسد بسیجی ثبت نام ندارد بسیجی بودن به ویژگی های والای اخلاص و تقوا بستگی دارد ودر یک کلام بسیجی یعنی پیرو ولایت و  مزین به نور رهبر.

بسیج از بطن مردم است و جنبشی خودجوش و مردمی است که تفاوتی اساسی با دیگر جنبش ها دارد و آن عدم عدول از ارزشهای اولیه و اتکا به نیروی مردمی است بسیج امروز در همه عرصه ها حضوری جهادگونه دارد هرکجا نیاز احساس شود بسیج اولین ارگان است همیشه بسیج پیشرو بوده است و خار چشم دشمنان بسیج در مسائل سیاسی و جناح بندی ها ، صف بندی ها وارد نمی شود ولی در عین حال آگاه است و بصیرت در ان یک اصل است دوست را از دشمن می شناسد و اسیر خواسته های گروهی نمی شود بسیج پشتیبان ولایت فقیه و پیرو رهبر است و لا غیر.

ساده زیستی، صفا و صمیمیت، ایثار و گذشت، بهره گیری در حد نیاز و بیشترین بازدهی و ایمان قوی و شعور بسیار، خصوصیاتی هستند که بسیجیان از آنها برخوردارند. همین ویژگی ها بود که توانست بسیج را به نیروی پر توان برای حراست و نگهبانی از اسلام و ارزش ها و هنجارها تبدیل کند.

بسیج در دوران جنگ و سازندگی توانست نقش مؤثر و ارزنده ای داشته باشد. در دوران سازندگی، مردان رزم و پیکار، یعنی بسیجیان در لباس مهندسان و پزشکان و مدیران، مُدرسان دانشگاه و حوزه و کارگران کارخانه های مختلف، به سازندگی ایران عزیز که بدان عشق می ورزیدند، مشغول شدند.

اوّلین گلوله که به سمت سرزمین دلیران، ایران ـ مهد علم و دانش ـ پرتاب شد، کسی جز بسیجیان بی ریا سینه در مقابل آنان قرار نداد. بسیج با دفاع از میهن و دیار خود نشان داد میهن دوست است. جان فشانی او نشان داد حاضر نیست حتی یک وجب از سرزمینش به دست دشمن افتد. بعد از جنگ هم بسیجیان بودند که اوّلین قدم ها را جهت سازندگی ایران عزیز برداشتند. آفرین بر این غیورمردان آگاه و دیندار باد.

بعد از جنگ تصور می شد که دیگر بسیج فعالیتی نداشته باشد، اما بسیج تشکیلات نظامی صِرْف نیست؛ بسیج دارایی پایان ناپذیری از اعتماد به نفس و نشانه غرور و سربلندی است.

عملکرد بسیج بعد از جنگ فعالیت های وسیعی را در بر می گیرد؛ تأمین امنیت شهر ما، کمک به ریشه کنی فلج اطفال، تأمین امنیت انتخابات، زنده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گسترش فرهنگ و باورهای انسان ساز، بخشی از فعالیت های بسیج را تشکیل می دهد.

مهم ترین و اصلی ترین فکر و دغدغه بسیج، حفظ ارزش ها و باورهای مذهبی ملی است. اگر هشت سال مردانه در مقابل دشمن ایستادگی کرد، برای این بود که ارزش های سازنده ای که به برکت انقلاب اسلامی زنده شده بود، حفظ و تقویت گردد.

بسیجی می داند ارزش ها حاصل رشادت های همرزمانش است. پس برای پاسداری از آن ها آماده است و اجازه نمی دهد قلم یا بیانی ارزش ها را حذف یا کم رنگ نماید، چرا که به فرموده مولایش، امام حسین(ع)، زندگی، عقیده و ایستادگی در با ورها و ارزش هاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز