سخنگوی فراکسیون امید در گفت و گو با برنا:

موضوع بازداشت محمود صادقی دستاویزی در دست بیگانگان خواهد شد/ احضاریه نمایندگان باید به هیات نظارت مجلس تقدیم شود/ اجازه نمی دهیم، حریت مجلس زیر سوال برود

۱۳۹۵/۰۹/۰۸ - ۱۰:۳۷:۳۰
کد خبر: ۴۸۷۴۶۷
موضوع بازداشت محمود صادقی دستاویزی در دست بیگانگان خواهد شد/ احضاریه نمایندگان باید به هیات نظارت مجلس تقدیم شود/ اجازه نمی دهیم، حریت مجلس زیر سوال برود
پارسایی گفت: اگر تخلفی از سوی نمایندگان رخ دهد قانون برای آن راهکار ارائه داده است و پروسه و روال قانونی خود را دارد، یعنی در ابتدا باید در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی و پیگیری شود.

«بهرام پارسایی» نماینده مردم شیراز در خصوص اقدام شبانه دادستانی برای بازداشت محمود صادقی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: هر نماینده ای در بیان دیدگاه خود آزاد است واصل صدو هشتاد و شش قانون اساسی به صراحت این موضوع را بیان می کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: حتی اگر تخلفی از سوی نمایندگان رخ دهد قانون برای آن راهکار ارائه داده است و پروسه و روال قانونی خود را دارد، یعنی در ابتدا باید در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی و پیگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس چنانچه قوه قضائیه نیز بخواهد احضاریه بدهد باید ابتدا آن را تقدیم هیات نظارت کند و پس از آنکه این هیات به این نتیجه رسید که آنچه مطرح شده خارج از وظایف نمایندگی بوده است در این صورت می تواند در دادگاه مطرح شود.

پارسایی تاکید کرد: رفتار شب گذشته در مورد دکتر صادقی رفتاری شتابزده بود که نه به سود نظام و نه به سود قوه قضاییه و مجلس است.

وی با بیان اینکه حرکت شب گذشته رفتاری خارج از انتظار بود، اظهار داشت: این رفتار یک بی درایتی بود که می تواند دستاویزی در دست معاندان و بیگانگان شود.

پارسایی در مورد جزییات اتفاقات شب گذشته گفت: به محض مطلع شدن از ماجرای اقدام برای بازداشت موضوع را با آقای مطهری در میان گذاشتم، او نیز بلا فاصله با آقای لاریجانی این موضوع را مطرح کرد و هر دو متفقا بر این موضوع تاکید داشتند که آنچه رخ داده خلاف قانون بوده است.

بهرام پارسایی با بیان اینکه پس از پایان تعطیلات مجلس به این موضوع واکنش نشان داده خواهد شد، اظهار داشت: آنچه بیش از همه اهمیت دارد حفظ آرامش جامعه است که فراکسیون امید با همین شعار قصد دارد موضوع را پیگیری کند، چرا که باید حریت و در راس امور بودن مجلس حفظ شود. لذا مجلس دهم به هیچ عنوان اجازه نمی دهد حریت مجلس زیر سوال برود و این زیر سوال رفتن، می خواهد از طریق لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد یا حکم بازداشت برای صادقی و هر نماینده دیگری با هر تفکر و دیدگاهی باشد.

سخنگوی فراکسیون امید تاکید کرد: ما باید از جایگاه نمایندگی با هر تفکر و دیدگاهی حمایت کنیم و در جهت حفظ حریت نمایندگی و حریت مجلس گام برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز