سلحشوری به مناسبت روز مجلس عنوان کرد:

مجلس زمانی کارآمد است که اقتدار داشته و نمایندگان حرمت داشته باشند

۱۳۹۵/۰۹/۱۱ - ۰۹:۵۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۸۲۹۲
مجلس زمانی کارآمد است که اقتدار داشته و نمایندگان حرمت داشته باشند
رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم گفت: حرمت نمایندگان، حرمت ملت است زیرا مجلس عصاره و خانه ملت بوده و مرکز آرای مردم و اراده آنها است.

«پروانه سلحشوری» رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم به مناسبت روز مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا اظهار داشت: دهم آذرماه در ایران روز مجلس نامگذاری شده است. علت این نام گذاری، روز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در روز دهم آذر ماه سال 1316 است. مبارزات خستگی‌ناپذیر آیت‌الله مدرس در مجلس شورای ملی علیه استبداد و استعمار باعث شد تا مجلس شورای اسلامی سالروز شهادت ایشان را به عنوان روز مجلس نام‌گذاری کند. این در حالی است که تاریخ تشکیل اولین مجلس ملی کشور به انقلاب مشروطه برمی‌گردد که فرمان تشکیل آن در روز 16 مرداد سال 1285 خورشیدی توسط مظفرالدین شاه قاجار صادر شد. بنابراین، مجلس شورای ملی در جریان جنبش مشروطه و بر پایه اولین قانون اساسی ایران تشکیل شد. در همین جا لازم می دانم بیان کنم که مجلس از زمان تشکیل آن در 100 سال پیش تاکنون، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و ‌اکنون مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان اصلی انقلاب اصیل مردمی ایران اسلامی است.

وی افزود: مجلس به عنوان نماد و مظهر اراده ملی و مشارکت مردم در تصمیمگیری ها و اداره کشور در همه کشورهای جهان از اهمیت ویژهای برخوردار است و در کشور ما نیز مجلس از این قاعده مستثنی نیست. گرچه به لحاظ قانونی وظایف عمده مجلس در دو بخش قانونگذاری  و نظارت خلاصه می گردد،  لیکن بدون شک مجلس محور بسیاری از تصمیم گیری ها، قانونگذاری ها و برنامه ریزیها و پایگاه اساسی نظام و مردم بوده و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم است. از نگاه حضرت امام خمینی (ره)بنیانگذار نظام "مجلس شورای اسلامی تنها مرکزی است که قوا باید تابع آن باشند. ایشان می فرمایند: اکیدا" علاقه‌مندم که قداست مجلس معظم و وکلای محترم محفوظ باشد تا الگویی باشد برای مجالس جهان". همچنین مقام معظم رهبری در اهمیت مجلس می فرمایند: "نمایندگی مجلس، مسئولیت و خدمت است، مجلس در نظام اسلامی دارای نقش حقیقی در اداره و هدایت کشور است و درست ایفا کردن این نقش تاثیر عمیق و تعیین کننده‌ای در سرنوشت و مسیر و جهت‌گیری‌های اصلی کشور به جای‌ می‌گذارد و مجلس به معنای حقیقی کلمه مظهر اراده و حاکمیت مردم است".

سلحشوری خاطر نشان کرد: در واقع ما در کشور جایی مانند مجلس شورای اسلامی را سراغ نداریم که مظهر وحدت ملی و یکپارچگی همه قومیتها و سلائق باشد و این امر از ویژگیهای ممتاز و منحصر بفرد مجلس است. با این توصیف، به شدت معتقدم مجلس زمانی کارآمد است که اقتدار داشته و نمایندگان حرمت داشته باشند و بتوانند با شهامت و شجاعت در انتقال خواسته ها و مطالبات مردم و پیگیری این خواسته ها و مطالبات به وظیفه خود عمل کنند. حرمت نمایندگان، حرمت ملت است زیرا مجلس عصاره و خانه ملت بوده و مرکز آرای مردم و اراده آنها است. امیدوارم بتوانیم خدمتگذار مردم بوده و صادقانه به وظیفه خطیر خود در خدمت به مردم و کشور عمل کنیم.

 

نظر شما
نظرات
خسرو از تهران
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
باعرض سلام ودعای خیر خدمت خانم دکتر سلخشوری مطالب حکیمانه فرمودن که حکایت اقتدار مجلس. ووکلای مردم در خانه ملت دارد که همراه فرمایشت رهبری در پبشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز است اینجانب توفیقات روز افزوان برای مشارالیها ازایزد منان خواستارم باتشکر خسرو اریازنگنه از تهران
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز