امروز؛

حجتی با وزیر اقتصاد هلند دیدار کرد

۱۳۹۵/۰۹/۱۲ - ۰۹:۵۷:۵۳
کد خبر: ۴۸۸۵۸۶
حجتی با وزیر اقتصاد هلند دیدار کرد
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی مقامات هلند در راس یک هیات از معاونین و مدیران این وزارتخانه و نمایندگان بخش خصوصی به این کشور سفر کرده است، با هنک کامپ وزیر امور اقتصادی هلند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه دولت خبرگزاری برنا، وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار با اشاره به علاقمندی دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه ها بویژه روابط اقتصادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیتهای زیادی در زمینه کشاورزی و دامپروری برخوردار است و تلاش دارد این ظرفیتها را فعلیت بخشد. براین اساس کارآفرینان و سرمایه گذاران هلندی می توانند در توسعه بخش کشاورزی جمهوری اسلامی ایران مشارکت نمایند.

محمود حجتی با اشاره به ویژگیهای طبیعی و آب و هوائی کشورمان افزود: تنوع شرایط جغرافیائی و تفاوت اب و هوا بطور همزمان در یک مقطع از سال، عرصه مناسبی برای تولید محصولات مختلف کشاورزی فراهم نموده است. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید برخی از محصولات باغی در ردیف اولین کشورهای جهان قرار دارد که از جمله می توان از پسته، خرما،انار و زرد الو نام برد. در این رابطه جمهوری اسلامی ایران در حال برنامه ریزی برای افزایش صادارات محصولات خود به بازارهای جدید می باشد.

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با اشاره به توانائیهای کشور هلند در بخش کشاورزی و دامپروری تاکید کرد : بخشهای کشاورزی دو کشور می توانند در حوزه های مختلفی مکمل یکدیگر باشند و یادداشت تفاهمی که امروز قرار است بین دو کشور امضاء شود به عنوان یک سند می تواند چارچوب این همکاریها را مشخص سازد .

هنک کامپ وزیر امور اقتصادی هلند نیز با اشاره به توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران وگروه پنج بعلاوه یک تاکید کرد : این امر فرصت خوبی را فراهم آورد تا کشورهای مختلف جهان روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهند .

وزیر امور اقتصادی هلند اضافه کرد : تبادل هیاتهای مختلف بین دو کشور از جمله رفت و آمد مسئولین ارشد وزرارتخانه های دو کشور در دو سال گذشته نشان دهنده سرعت توسعه مناسبات می باشد و هلند اماده گسترش همکاریها در همه زمینه ها از جمله حوزه اقتصادی و کشاورزی می باشد .

هنک کامپ با اشاره به مزیت نسبی هلند در تولید محصولات کشاورزی که تقریبا پنج برابر متوسط اروپا است بر تبادل تجربیات بین دوکشور در زمینه کشاورزی و دامپروری تاکید نمود . اضافه می نماید در پایان این ملاقات یک یادداشت تفاهم همکاری بین وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و وزیر امور اقتصادی هلند که شامل همکاری دو کشور در زمینه های کشاورزی و غذا، شیلات ،مدیریت ، دامپروری ولبنیات ، بهداشت و سلامت و همچنین در حوزه های بهینه سازی سیستمهای کشاورزی و بازاریابی است ،به امضاء رسید.

نظر شما