نقوی حسینی در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تخت روانچی: تمدید داماتو نقض صریح برجام است/ دریادار سیاری: توسعه بنادر مکران، محور فعالیت های نیروی دریایی است

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۲۱:۲۵:۰۹
کد خبر: ۴۸۹۷۰۶
تخت روانچی: تمدید داماتو نقض صریح برجام است/ دریادار سیاری: توسعه بنادر مکران، محور فعالیت های نیروی دریایی است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: تخت روانچی اعلام کرد که با اجماع تمام مسئولان کشور و با توجه به نظر رهبر معظم انقلاب، اقدام آمریکا نقض صریح برجام است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: جلسه امروز با حضور تخت روانچی معاون اروپایی و آمریکایی وزارت خارجه و قشقاوی معاون پارلمانی وزارت خارجه با موضوع بررسی انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا و آثار آن تشکیل شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخت روانچی در ابتدای اظهارات خود اعلام کرد که انتخابات این دوره آمریکا متفاوت با دوره های گذشته بود زیرا کاندیدای از طرف جمهوری خواهان آمد که سابقه کار سیاسی نداشت و با شعارهایی وارد عرصه انتخابات شد که آثار زیادی بر روی توده‌های مردم گذاشت.

وی گفت: تخت روانچی افزود که ترامپ نشان داد که سیاست خارجی وی با گذشته متفاوت است  و در مورد برجام نظرات متفاوت داد یک بار گفت که برجام را پاره می‌کند و بار دیگر اعلام کرد در مورد برجام باید دوباره مذاکره کنیم می‌شود از این گونه اظهار نظرها متوجه شد که تغییر و تحولاتی در سیاست خارجی آمریکایی ها رخ خواهد داد.

نقوی حسینی افزود: تخت روانچی در ادامه گفت که مهمترین موضوع ما و آمریکایی ها در حال حاضر مسئله برجام است ترامپ دو راه بیشتر ندارد یا برجام را کنار بگذارد که در این صورت هزینه به هم خوردن برجام به گردن آمریکایی ها خواهد بود، راه دوم این است که ضمن حفظ برجام، سیاست های خصمانه تر و سخت تری را علیه ایران به کار گیرد تا هزینه توقف برجام به گردن ایران بیفتد؛ ما در قبال تحولات مذکور هم فرصت های را داریم و هم تهدیداتی که باید به آن بپردازیم به طور مثال اینکه ترامپ گفته من توان خود را برای نابودی داعش به کار خواهم گرفت که این مسئله یک فرصت است.

 وی ادامه داد: تخت روانچی در ادامه گفت که جمهوری اسلامی البته برای هر وضعیتی آمادگی کامل دارد، ترامپ و تیم او باید بدانند که ایران طعمه غیرقابل هضم، بسیار سخت و مقاومی در مقابل آنها است و مثل گذشته در هر شرایطی پیروز میدان خواهد بود. در ادامه ذوالنوری، جاسمی، کریمی قدوسی، گودرزی، نجفی و جلالی اظهار نظر کردند همچنین تخت روانچی اعلام کرد که اقدام آمریکا با اجماع تمام مسئولان کشور و با توجه به نظر رهبر معظم انقلاب نقض صریح برجام است. اگر در اجرای قانون  ایسا بندهای مربوط به هسته ای را اجرایی نکردند بنابر این مصوبه کنگره نقض برجام است و لو اینکه در اجرا به نحوه دیگری اجرا شود چرا که مصوبه تحریم جدید علیه ایران است.

نقوی حسینی گفت: در ادامه جلسه امروز امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در جلسه حضور یافت و گزارش جامعی از اقدامات، فعالیت ها، برنامه ها و چشم انداز آینده نیروی دریایی ارائه کرد، در این نشست وی اعلام کرد که امروز دریا یک ظرفیت بسیار مهم برای جمهوری اسلامی است ولی هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، نیروی دریایی مصمم است از کلیه ظرفیت ها استفاده کند و مطابق نظرات فرماندهی محترم کل قوا، رهبر معظم انقلاب در بخش هایی از دریا حضور پیدا کردیم که دشمنان ما تصور آن را هم نمی کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: امیر دریادار سیاری در ادامه تأکید کرد که اقتدار دریایی و توسعه بنادر مکران، محور فعالیت های ما است، در طرح ولایت نیروی دریایی، دامنه اعمال مسئولیت خود را به دریاها آزاد گسترش دادیم و در این مسیر سخت نیازمند حمایت و کمک مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هستیم.

 

نظر شما