بدلیل افزایش تولید اوپک؛

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۵:۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۹۰۵۹۲
قیمت جهانی نفت کاهش یافت
به دلیل افزایش تولید کشورهای عضو اوپک و رکورد تولید نفت روسیه، قیمت جهانی نفت تحت تاثیر قرار گرفت و با روند نزولی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز سه شنبه به دلیل افزایش تولید کشورهای صادره کننده نفت با روند نزولی آغاز به کار کرد.  

در همین حال قیمت نفت دریای برنت با ۱۹سنت کاهش، معادل ۳ دهم درصد به ۵۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید؛  نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۲ سنت کاهش به قیمت ۵۱ دلار و ۴۷ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

 کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که علت اصلی کاهش بهای طلای سیاه در روز سه شنبه به افرایش تولید نفت اوپکی ها و روسیه بر می گردد و پیش بینی می شود که قیمت نفت از ۵۵ دلار به ۵۰ دلار در هر بشکه میل پیدا کند؛ اما کمتر از ۵۰ دلار در بشکه معامله نشود.  

 تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی یعنی نوامبر به ۳۴ میلیون ۱۹۰ هزار بشکه در روز رسید که یک رکورد جدید برای اوپکی ها محسوب می شود این در حالی است که تولید نفت این سازمان در ماه قبل از آن ۳۳ میلیون و۸۲۰ هزار بشکه در روز ثبت شده بود.

تحلیل گران بازار می‌گویند که نگرانی و ترس از اشباع بازار نفت ممکن است تا سال ۲۰۱۷ میلادی تداوم داشته باشد ضمن اینکه ابهاماتی نیز در سطح تولید نفت دیده می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز