مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد:

روزانه حدود ۴۰۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد نشست و برخاست دارد

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۰:۳۷:۱۹
کد خبر: ۴۹۰۸۱۶
روزانه حدود ۴۰۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد نشست و برخاست دارد
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد تعداد نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه را روزانه حدود 400 سورتی پرواز اعلام کرد و گفت: ظرفیت این فرودگاه برای پذیرش پرواز و مسافر بیش از این نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی با اشاره به افزایش نشست و برخاست ها پروازها در فرودگاه مهرآباد افزود: به همین علت بهره برداری هر چه سریعتر از باند 29 راست مهرآباد ضروری است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد یادآورشد: با افتتاح باند 29 راست، حجم نشست و برخاست هواپیماها میان دو باند تقسیم می‌شود و امید است با عملیاتی شدن این باند کنترلرها و عوامل اجرایی در سطوح پروازی مهرآباد به آرامش برسند.

وی با بیان اینکه پیمانکار بهسازی باند 29 راست فرودگاه مهرآباد قول داده است تا دی ‌ماه امسال این باند را در اختیار فرودگاه قرار دهد، گفت: قبل از به پایان رسیدن سال 1395 تمام بخش‌های باند 29 راست فرودگاه به جز سیستم روشنایی آن افتتاح خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد افزود: در حقیقت این باند با سیستم روشنایی موقت عملیاتی می‌شود و در سال آینده سیستم روشنایی اصلی آن نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی، تاکنون این باند 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها بخشی‌هایی از 2 تاکسی‌وی و استریپ‌های آن باقی مانده است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه تاکنون به اندازه ظرفیت فرودگاه مهرآباد، پرواز پذیرش کردیم و این فرودگاه بیش از این ظرفیت ندارد، گفت: البته با افتتاح باند 29 راست شاید قدری این ظرفیت افزایش یابد اما باید بار و حجم این پروازها را میان دو باند فرودگاه تقسیم کرد.

 

نظر شما