مدیرعامل راه آهن:

یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر از خط آهن کشور دو خطه می شود

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۲:۵۵:۱۷
کد خبر: ۴۹۰۹۳۵
یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر از خط آهن کشور دو خطه می شود
مدیرعامل جدید راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از خط آهن تهران- قزوین گفت: تا سال 1396 یک هزار و 300 کیلومتر از خطوط ریلی کشور دو خطه می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده در این بازدید با ارایه توضیحاتی درباره روند پیشرفت پروژه ریلی تهران - قزوین، کمبود منابع مالی را در بخش ریلی یک چالش بزرگ عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت شبانه روزی در اجرای این پروژه قابل تحسین است، افزود: بهره برداری از این مسیر ریلی می تواند در توسعه اقتصادی کشور ایفای نقش کند و علاوه بر افزایش امنیت سفر، از ترافیک و آلودگی هوا نیز بکاهد.

مدیرعامل راه آهن اظهارداشت: با توجه به سیاست های دولت برای توسعه شبکه حمل و نقل از جمله در حوزه ریلی، در کنار این طرح، تا پایان امسال شاهد 4خطه شدن خط آهن تهران - کرج خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل راه آهن، تا پایان کار دولت یازدهم طول مسیرهای دوخطه راه آهن در کشور به 1300 کیلومتر افزایش می یابد.

مدیر عامل راه آهن با تاکید بر اینکه افزایش سهم بار برای راه آهن دراولویت اول قرار دارد، گفت: کشورهای منطقه خواهان ترانزیت کالا از طریق مسیر ریلی ایران هستند و از این طریق می توانیم به درآمدهای قابل توجهی جهت پیشرفت و تکمیل خطوط ریلی دست یابیم.

خط آهن تهران - قزوین به طول 142 کیلومتر و خط آهن در دست احداث قزوین - رشت نیز دارای 164 کیلومتر طول است و برنامه ریزی شده تا پایان امسال و تا خاتمه کار دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.

 

 

 

نظر شما