رشد ۵۱۱ واحدی شاخص کل بورس

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۳:۳۷:۴۴
کد خبر: ۴۹۰۹۶۶
رشد ۵۱۱ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بورس امروز (چهارشنبه) با 511 واحد افزایش به کانال 81 هزار واحدی وارد شد و رقم 81 هزار و 341 واحد را ثبت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در معاملات امروز تالار بورس یک میلیارد و 114میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از سه هزار و 544 میلیارد ریال در 69 هزار و 490 نوبت خرید و فروش شد.

امروز نیز همانند روز گذشته، همه شاخص های اصلی بازار سرمایه رشد کردند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 180 واحد، شاخص کل (هم وزن) 62 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 49 واحد، شاخص آزاد شناور 572 واحد، شاخص بازار اول 481 واحد و شاخص بازار دوم 410 واحد بالا رفت.

نمادهای معدنی و فلزی و خودرو نیز بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص داشتند، به گونه ای که کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، وامید (گروه سرمایه گذاری امید)، فخوز (فولاد خوزستان)، فارس (هلدینگ هلیج فارس)، خودرو(ایران خودرو) و فملی (ملی صنایع مس) شاخص معاملات را بالا بردند.

در معاملات امروز، حق تقدم صنایع کاشی و سرامیک سینا، سیمان شمال، کشت و صنعت پیاذر، شیمی دارویی داروپخش و کارت اعتباری ایران کیش با بیشترین رشد قیمت مواجه شدند.

در مقابل، حق تقدم کارخانجات قند قزوین، فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر، سرماآفرین و سامان گستر اصفهان نیز از بیشترین کاهش قیمت برخوردار بودند.

 

نظر شما