دکتر روحانی خبر داد؛

استان سیستان و بلوچستان بزودی گاز رسانی می شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۵:۵۷:۴۹
کد خبر: ۴۹۲۵۶۷
استان سیستان و بلوچستان بزودی گاز رسانی می شود
رئیس جمهوری از تلاش دولت مبنی بر فعال شدن بندر چابهار، تکمیل راه آهن و اجرایی گازرسانی به برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان، خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی امروز در دیدار جمعی از علما و نمایندگان اهل سنت سراسر کشور، تحول در بندر چابهار و تبدیل آن به یک بندر ارتباطی بین قاره ای را یکی از طرح‎های بسیار مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: تلاشی که همسو با توسعه بنادر انجام شده بیشتر به خاطر جذب سرمایه و مشارکت خارجی بوده است.

رئیس جمهوری افزود: یکی از مسائل مهم مورد گفت‎وگو در بسیاری از سفرها و ملاقات‎های خارجی با مقام‎ها و مسئولان دیگر کشورها درباره مشارکت در توسعه بندر چابهار، اتصال راه آهن چابهار به زاهدان و از زاهدان به خراسان جنوبی و راه آهن سرخس است که در نهایت سبب اتصال دریای عمان به آسیای مرکزی، چین، روسیه و اروپای شرقی، مرکزی و حتی غربی خواهد شد.

وی با بیان این که دولت تلاش می کند تا قول‎های خود به مردم سیستان و بلوچستان مبنی بر فعال شدن بندر چابهار، تکمیل راه آهن و گازرسانی به برخی مناطق این استان را هرچه زودتر و سریع تر عملیاتی و اجرایی کند، تصریح کرد: البته ممکن است قول‎های سفرهای استانی ١٠٠ درصد اجرا نشده باشد، اما اراده بر این است که این برنامه ها به طور کامل اجرا شود.

روحانی ادامه داد: دلیل این که در برخی موارد طرح‎ها ١٠٠ درصد اجرا نشده، کاهش قیمت نفت از نیمه دوم سال ٩٣ و ٩٤ است، یعنی به یکباره کشور با یک کاهش درآمدی مواجه شده که به طور طبیعی در همه طرح‎های عمرانی سراسر کشور تاثیرگذار است، اما در عین حال ما راه و مسیر را ادامه می دهیم.

رئیس جمهوری با بیان این که دولت تدبیر و امید از ابتدا مسیر وحدت را دنبال کرده است، عنوان کرد: همواره در دولت و در جلسات خصوصی و عمومی به وزرا، معاونان، استانداران و فرمانداران تاکید کردم که اساس ما بر مبنای ویژگی‎ها و مشخصات یک شخص بوده و شایسته سالاری باید برای ما اصل باشد.

 

نظر شما