شهنازی‌ زاده خبر داد؛

امضای قرارداد برای توسعه ۲ میدان مشترک نفتی میان ایران و عراق

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۳:۵۱:۱۶
کد خبر: ۴۹۳۳۵۵
امضای قرارداد برای توسعه ۲ میدان مشترک نفتی میان ایران و عراق
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از برنامه‌ریزی برای امضای ۲۵ میلیارد دلاری قرارداد برای توسعه ۲ میدان بزرگ مشترک نفتی ایران با عراق در دوران پسابرجام خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا،"سید نورالدین شهنازی‌زاده" درباره مهمترین برنامه توسعه میادین مشترک نفتی ایران با عراق در منطقه غرب کارون، گفت: هم اکنون دو میدان بزرگ و مشترک نفتی ایران در منطقه غرب کارون شامل آزادگان و یادآوران بوده که توسعه آزادگان در قالب چند میدان کوچک‌تر انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران با اعلام اینکه هم اکنون توسعه میدان آزادگان در قالب میادین آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یاران شمالی و جنوبی انجام می‌شود، تصریح کرد: اما در امضای تفاهم نامه مطالعاتی با شرکت‌های علاقه‌مند همچون شل و توتال، مطالعات کل میدان نفتی آزادگان به صورت یکپارچه واگذار شده است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در توسعه این دو میدان بزرگ نفتی ایران در غرب کارون در کنار توسعه، افزایش ضریب بازیافت هم به عنوان یک اولویت توسعه در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: در مجموع پیش بینی می شود برای توسعه این دو میدان نفتی حدود ۲۵ میلیارد دلار با امضای قراردادهای جدید سرمایه گذاری انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز