در دیدار وزرای دو کشور؛

راه های توسعه همکاری‌های کشاورزی ایران و بلاروس بررسی شد

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۸:۳۵:۵۵
کد خبر: ۴۹۳۵۷۶
راه های توسعه همکاری‌های کشاورزی ایران و بلاروس بررسی شد
وزرای جهاد کشاورزی ایران و صنایع بلاروس راه های توسعه روابط در بخش ماشین آلات کشاورزی و مبادلات تجاری را بررسی کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و بلاروس درباره چگونگی همکاری دو کشور در بخش کشاورزی گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت ها و امکانات گسترده ای در بخش کشاورزی و در زمینه تولید محصولات متنوع دارد و همچنین در زمینه تحقیقات و دستاوردهای علمی نیز امکانات مناسبی برای ارائه این تجارب دارد.

وی افزود: برای توسعه روابط با بلاروس در بخش کشاورزی در زمینه توسعه همکاری های دو کشور برای ایجاد خط تولید مشترک ماشین آلات کشاورزی باید مذاکره شود تا دو کشور بتوانند از امکانات و توانمندی های خود در این زمینه بهره ببرند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در زمینه تأمین کودهای شیمیایی ظرفیت های خوبی دارد و با توجه به نیاز خاک کشور ، واردات کود سولفات از بلاروس از برنامه های توسعه همکاری های دو کشور در بخش کشاورزی است.

حجتی افزود: در زمینه تأمین کودهای شیمیایی ترجیحاً به واردات کود سولفات نیاز داریم و پیشنهاد می کنم شرکت های بخش خصوصی دو کشور برای تبادل تجاری این نوع کود با یکدیگر همکاری کنند.

وی همچنین درباره چگونگی همکاری دو کشور برای تولید و تأمین ماشین آلات کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون به کمباین و تراکتور سنگین نیاز داریم که بخشی از این نیاز در حال حاضر از طریق واردات تأمین می شود.

وزیر جهاد کشاورزی خطاب به ویتالی ووک وزیر صنایع بلاروس افزود: از اینکه خط تولید ماشین آلات کشاورزی در ایران ایجاد شود استقبال می کنیم و بلاروس می تواند این موضوع را از طریق وزارت صنعت و شرکت تراکتورسازی تبریز پیگیری کند.

ویتالی ووک وزیر صنایع کشور بلاروس هم درباره زمینه های همکاری دو کشور گفت: از توسعه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی استقبال و پیشنهاد می کنیم کارگروه های تخصصی و کارشناسی مشترک برای بررسی موارد همکاری در زمینه تولید ماشین آلات کشاورزی،  واردات کود سولفات از بلاروس و همچنین مبادلات تجاری در زمینه های شیلات و گوشت قرمز ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز