فردا؛

زنگنه با وزیر انرژی اندونزی دیدار می کند

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۵:۵۲:۵۷
کد خبر: ۴۹۳۸۶۰
زنگنه با وزیر انرژی اندونزی دیدار می کند
وزیر نفت به منظور گسترش روابط نفتی با "ایگناسیوس جونان" وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی فردا دیدار و گفت‌وگو می کند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، ایران نیمه نخست سالجاری  قرارداد فروش ٢ محموله "ال‎پی‎جی" به اندونزی که مجموع آن ٨٠ هزار تن بود را امضا کرد که این محموله به اندونزی صادر شده است.

اندونزی همچنین خواهان دریافت هشت محموله دیگر "ال‎پی‎جی" از ایران در مجموع ٥٠٠ هزار تن است که از ابتدای سال ٢٠١٧ اجرایی می شود.

این کشور آمادگی خود را برای خرید بیش از ٢٠٠ هزار بشکه نفت از ایران نیز اعلام کرده است.

اندونزی که در گذشته از تولیدکنندگان نفت در اوپک بود اکنون به واردکننده این محصول تبدیل شده است؛ عضویت این کشور در نشست یکصد و هفتاد و یک سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز به حالت تعلیق درآمده است.  

همکاری ایران و اندونزی در بخش نفت تنها به فروش ختم نمی شود، شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) علاقه‎مندی خود را برای مشارکت در توسعه میدان‌های نفتی ایران اعلام کرده است و مردادماه سالجاری نیز برای مطالعه نفتی آب‌تیمور و منصوری با شرکت ملی نفت ایران یادداشت تفاهم همکاری امضا کرد.

ایران و اندونزی پیش از اعمال تحریم های ناعادلانه غرب علیه ایران مناسبات رو به توسعه ای داشتند، اما پس از اعمال تحریم‎ها مناسبات تجاری و اقتصادی رو به کاهش نهاد.

آمار نشان می دهد ارزش روابط تجاری دو جانبه بین ایران و اندونزی در سالهای ٢٠١٣ و ٢٠١٤ به ترتیب ٥٦٨ و ٤٣٠ میلیون دلار بوده است و با توجه به ظرفیت بالای دو کشور، تهران و جاکارتا درپی توسعه مناسبات در دوران پساتحریم هستند.

 

 

نظر شما