سفر معاون وزیر خارجه به چند کشور آسیای مرکزی

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۲۰:۳۴:۳۴
کد خبر: ۴۹۴۳۵۴
سفر معاون وزیر خارجه به چند کشور آسیای مرکزی
معاون وزیر امورخارجه کشورمان که در راس هیاتی در بیشکک به سر می برد با «صفرعیساکف» مشاور سیاست خارجی رییس جمهوری این کشور ملاقات کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این دیدار طرفین راههای گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

رحیم پور ضمن اشاره به سفر سال گذشته رییس جمهوری قرقیزستان به تهران اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن تفاهمات بدست آمده آن سفر و تدوین توافقات جدید گشایش دیگری در توسعه هرچه بیشتر در مناسبات دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری فراهم آید.

وی تاکید کرد که گسترش روابط با کشورهای دوست در منطقه آسیای میانه از محورهای مهم سیاست خارجی کشورمان می باشد.

در این ملاقات مشاور سیاست خارجی قرقیزستان با تشریح اهمیت سفر سال گذشته رییس جمهورشان به تهران ملاقات ایشان با مقام معظم رهبری و رییس جمهور کشورشان از فرازهای مهم و موثر سفر ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد با تهیه اسناد جدید همکاری، زمینه سفر جناب آقای روحانی رییس جمهور کشورمان به قرقیزستان فراهم آید.

وی بر اهمیت روابط برادرانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رحیم پور همچنین طی دیداری جداگانه با «عظمت اوسنف» معاون وزیر خارجه قرقیزستان موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و همکاری های بین المللی دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

رحیم پور در ادامه سفر منطقه ای خود به کشورهای قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان از بیشکک عازم ایروان شد تا با مقامات ارمنستان در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات مهم منطقه ای رایزنی کند.

 

 

 

نظر شما