واکنش کاخ سفید به تمدید تحریم ایران:

سخنگوی کاخ سفید: اوباما امکان وتو نداشت/عدم امضا پیامی به کنگره بود

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۲۲:۰۰:۳۱
کد خبر: ۴۹۴۳۵۹
سخنگوی کاخ سفید: اوباما امکان وتو  نداشت/عدم امضا پیامی به کنگره بود
تمدید تحریم های ایران از سوی کنگره تصویب شد و با امضا نکردن اوباما به قانون تبدیل شد از آنجایی که انتظار می رفت رییس جمهوری آمریکا آن را وتو کند اما این امر صورت نگرفت، کاخ سفید اعلام کرد اوباما امکان وتو نداشت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: مصوبه تمدید قانون تحریم‌های ایران شرایط لازم برای آنکه بتوان آن را وتو کرد نداشت و از سوی دیگر هم رئیس‌جمهور این طرح را، طرح ضروری‌ای نمی‌دانست، بنابراین رئیس‌جمهور تصمیم گرفت اجازه دهد این طرح بدون امضای او به قانون تبدیل شود.

وی ادامه: اینکه رئیس‌جمهور اجازه داد این طرح بدون امضای او به قانون تبدیل شود، بخشی از پیام ما به کنگره بود، مبنی بر اینکه اگر این توافق را که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، نابود کنید، باید با تبعات آن هم روبرو شوید.

سخنگوی کاخ سفید افزود: رئیس‌جمهور اختیار قانونی لازم برای تشدید تحریم‌های ایران به خاطر حمایت این کشور از تروریسم، ثبات‌زدایی از منطقه، عملکرد حقوق‌بشری و توسعه برنامه موشکی را دارد.

وی ادامه داد: این قانون با تعهدات ما ذیل توافق بین‌المللی برای منع دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای، تعارضی نداشت.

جاش ارنست همچنین گفت: اگر کنگره توافق بین‌المللی برای منع دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را از بین ببرد، با عواقب آن روبرو خواهد شد که عواقبی وخیم خواهد بود.در آن صورت، ائتلاف بین‌المللی که ما ایجاد کردیم، از هم می‌پاشد و متقاعد کردن برخی کشورها مانند هند، چین و ژاپن که برای اعمال تحریم‌ها به ما کمک می‌کردند (به اجرای مجدد تحریم‌ها) سخت خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز