دبیرخانه اوپک گزارش داد؛

تولید روزانه نفت عربستان کاهش یافت

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۱:۳۸:۰۶
کد خبر: ۴۹۴۹۳۶
تولید روزانه نفت عربستان کاهش یافت
دبیرخانه اوپک در تازه ترین گزارش ماهانه بازار نفت، از کاهش تولید روزانه نفت عربستان در ماه نوامبر به میزان 47 هزار بشکه، خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در گزارش ماهانه بازار نفت در ماه دسامبر، آمده است: تولید روزانه نفت عربستان در ماه نوامبر ١٠ میلیون و ٥١٢ هزار بشکه و در ماه اکتبر در سطح ١٠ میلیون و ٥٥٩ هزار بشکه بوده است، که حدود ٤٧ هزار بشکه کاهش نشان می دهد.

همچنین بغداد به دبیرخانه اوپک گزارش داده که تولید روزانه نفت عراق از چهار میلیون و ٧٧٦ هزار بشکه در ماه اکتبر با ٢٤ هزار بشکه افزایش به چهار میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در ماه گذشته (نوامبر) رسیده است.

این در حالی است که بر اساس ارزیابی منابع ثانویه، تولید روزانه نفت عراق با یک صد و ٧٠ هزار بشکه افزایش در ماه نوامبر به چهار میلیون و ٥٦٤ هزار بشکه رسیده است.

در این گزارش، میزان تولید ماه نوامبر ایران بر اساس گزارش مستقیم تهران آورده نشده، اما تولید روزانه ماه اکتبر آن سه میلیون و ٩٨٠ هزار بشکه ذکر شده است.

همچنین بر پایه برآورد منابع ثانویه، تولید روزانه نفت ایران در ماه نوامبر با ٥ هزار و ٧٠٠ بشکه کاهش نسبت به ماه پیش از آن، از سه میلیون و ٧٠٩ هزار به حدود سه میلیون و ٧٠٣ هزار بشکه رسید.

تولید روزانه نفت خام امارات متحده عربی، بر اساس اطلاع مستقیم این کشور به دبیرخانه اوپک در ماه نوامبر با هفت هزار بشکه افزایش، از سه میلیون و ١٨٨ هزار بشکه به سه میلیون و ١٩٥ هزار بشکه رسیده است.

این در حالی است که به گفته منابع ثانویه، تولید روزانه نفت ماه نوامبر این کشور با ١٨ هزار و ٧٠٠ بشکه کاهش، دو میلیون و ٩٩٦ هزار بشکه بوده است.

دولت کویت به دبیرخانه اوپک اطلاع داده است که تولید نفت خام این کشور در ماه نوامبر با ١٠٠ هزار بشکه کاهش، در سطح دو میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه در روز قرار گرفته است.

اما بنابر ارزیابی منابع ثانویه، تولید این کشور با ٥١ هزار و ٣٠٠ بشکه در روز کاهش به دو میلیون و ٧٨٧ هزار بشکه در روز رسیده است.

بر اساس توافق ٣٠ نوامبر (١٠ آذر ماه) اوپک در وین، ١٣ کشور عضو این سازمان، از اول ژانویه ٢٠١٧ (١٢ دی ماه)، کل تولید روزانه خود را با کاهش به میزان یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه به سطح ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه می رسانند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز