دقایقی پیش؛

رئیس جمهوری عازم ارمنستان شد

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۰۷:۳۸:۱۸
کد خبر: ۴۹۶۲۸۸
رئیس جمهوری عازم ارمنستان شد
حسن روحانی در سفری سه روزه به سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان،تهران را به مقصد ایروان ترک کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه سیاست‌های دولت برای تقویت مناسبات و تعمیق همکاری با همسایگان و کشورهای منطقه، به دعوت رسمی رییس‌جمهوری ارمنستان، صبح امروز (چهارشنبه) به ایروان پایتخت این کشور سفر کرد.

در این سفر یک‌روزه و فشرده، رییس‌جمهوری کشورمان با رییس‌جمهوری ارمنستان دیدار و در خصوص روابط دو فی‌مابین گفت‌وگو می‌کند. همچنین علاوه بر مذاکره دو جانبه هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، چندین سند همکاری بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان به امضا خواهد رسید و همایش  بازرگانان ایران و ارمنستان نیز برگزار می‌شود.

روحانی پس از پایان برنامه‌های پیش بینی شده در ارمنستان این کشور را به مقصد شهر آستانه در قزاقستان ترک خواهد کرد.

مذاکره روسای جمهوری ایران و قزاقستان، نشست هیات‌های عالی‌رتبه، امضای سندهای همکاری مشترک و کنفرانس مطبوعاتی از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه رییس‌جمهوری کشورمان به قزاقستان است.

روحانی در آخرین مرحله از سفر منطقه‌ای خود نیز شامگاه دوم دی ماه وارد بیشکک، پایتخت جمهوری قرقیزستان خواهد شد که ملاقات با رییس‌جمهور و مقامات بلندپایه قرقیزستان، مذاکره هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، امضای چند سند همکاری در حوزه های مختلف و کنفرانس مطبوعاتی مشترک از برنامه های پیش بینی شده در این سفر است و هم‌زمان همایش تجاری فعالان اقتصادی ایران و قرقیزستان نیز برگزار می‌شود.

در این سفر نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور، سیف، رییس بانک مرکزی، ظریف، وزیر امور خارجه و چیت‌چیان وزیر نیرو، حسن روحانی را همراهی می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز